J 2011

Etická výchova jako cesta z omezené každodennosti

SVOBODOVÁ, Zuzana

Základní údaje

Originální název

Etická výchova jako cesta z omezené každodennosti

Název česky

Etická výchova jako cesta z omezené každodennosti

Název anglicky

Ethics as a Way out of an Ordinary and Limiting Order of Things

Vydání

PAIDEIA: PHILOSOPHICAL E-JOURNAL OF CHARLES UNIVERSITY, Praha, Univerzita Karlova, PedF, 2011, 1214-8725

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická

Klíčová slova česky

etika a etická výchova, vzdělávání, základní školy, gymnázia, rámcový program, výchovný proces

Klíčová slova anglicky

ethics and ethics education, education, elementary school, high school, Framework Programme, education process

Příznaky

Recenzováno

Návaznosti

MŠMT RP 2011 6/5/4a/JU, záměr.
Změněno: 2. 12. 2011 22:38, PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Autorka promýšlí současný stav etické výchovy na českých školách v kontextu studijních programů v zemích Evropské unie. Hledá smysl a cíl etické výchovy, přičemž poukazuje na Patočkovo doporučení vést při výchově a vzdělávání od naivně přirozeného k prolomení každodennosti.

Anglicky

Ethics as a Way out of an Ordinary and Limiting Order of Things. (Article) – The author reflects upon the current state of ethics education in Czech schools, in the context of curricula used in other countries of the European Union. Pointing to the recommendations of the famous Czech philosopher Jan Patočka (according to which education should lead from the naive and natural to troubling the everyday order of things) she looks for the meaning and purpose of ethics education.