2011
Etická výchova jako cesta z omezené každodennosti
SVOBODOVÁ, ZuzanaZákladní údaje
Originální název
Etická výchova jako cesta z omezené každodennosti
Název česky
Etická výchova jako cesta z omezené každodennosti
Název anglicky
Ethics as a Way out of an Ordinary and Limiting Order of Things
Autoři
Vydání
PAIDEIA: PHILOSOPHICAL E-JOURNAL OF CHARLES UNIVERSITY, Praha, Univerzita Karlova, PedF, 2011, 1214-8725
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Klíčová slova česky
etika a etická výchova, vzdělávání, základní školy, gymnázia, rámcový program, výchovný proces
Klíčová slova anglicky
ethics and ethics education, education, elementary school, high school, Framework Programme, education process
Příznaky
Recenzováno
Návaznosti
MŠMT RP 2011 6/5/4a/JU, záměr.
Změněno: 2. 12. 2011 22:38, PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
V originále
Autorka promýšlí současný stav etické výchovy na českých školách v kontextu studijních programů v zemích Evropské unie. Hledá smysl a cíl etické výchovy, přičemž poukazuje na Patočkovo doporučení vést při výchově a vzdělávání od naivně přirozeného k prolomení každodennosti.
Anglicky
Ethics as a Way out of an Ordinary and Limiting Order of Things. (Article) – The author reflects upon the current state of ethics education in Czech schools, in the context of curricula used in other countries of the European Union. Pointing to the recommendations of the famous Czech philosopher Jan Patočka (according to which education should lead from the naive and natural to troubling the everyday order of things) she looks for the meaning and purpose of ethics education.