Pp381 Mezioborový přístup ve speciální pedagogice

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2025
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
Garance
Mgr. Marie Ortová
Katedra speciální pedagogiky – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Předpoklady
( X309 Odborná praxe bloková specializační || S309 Odborná praxe bloková specializační ) || FORMA(K)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je rozvíjet dovednost využívat poznatky z různých oborů k interdisciplinárnímu řešení problémů a aplikovat je v praktických situacích, předkládat a odůvodňovat návrhy řešení, prezentovat výsledky práce, konstruktivně diskutovat, porozumět svojí roli ve skupině a mezioborovém týmu, organizovat práci skupiny nebo mezioborového týmu.
Osnova
  • Témata : 1) Význam mezioborového přístupu v SP
  • 2) Meziobor. spolupráce v rámci týmu, klíčový pracovník, case management
  • 3) Meziobor. spolupráce mezi organizacemi, případová konference
  • 4) Kazuistiky, případové studie
  • 5) Vyhodnocení
  • Realizace:
  • Semináře s diskusí na dané téma (ad 1),2),3) řídí vyučující. Práce ve skupinách (ad 4) : • Studenti se rozdělí do pracovních skupin.
  • • Každá skupina zpracuje kasuistiku (případovou studii) na základě zkušeností z praxe.
  • • Kazuistika bude ilustrovat aplikaci mezioborového řešení.
  • • Každá skupina bude při zpracování kasuistiky absolvovat dvě konzultace s vyučujícími v daném termínu.
  • • Každá skupina bude prezentovat kasuistiku v rámci semináře v daném termínu.
  • • Na prezentaci navazuje diskuse k problematice, její součástí je také vyhodnocení způsobu prezentace a reflexe práce ve skupině
  • • Seminářů se účastní všichni studenti
  • Vyhodnocení (ad5) - diskuse studenti a vyučující , dotazníky pro studenty
Metody hodnocení
Ukončení : zápočet
Podmínky ukončení :
účast na seminářích, tolerance 1 absence
aktivní zapojení do práce skupiny, účast všech členů skupiny na konzultaci a při prezentaci kazuistiky
odevzdaná vlastní kazuistika
Informace učitele
Třídní kniha
denní studium:
15. 2. 2024 - podmínky splnění předmětu, využití mezioborovosti při práci s osobami se speciálními potřebami
22. 2. 2024 - kazuistiky studentů (práce ve skupinách), organizace předmětu
29. 2. 2024 - konzultace skupiny 1, prezentace kazuistiky, vymezení témat k řešení, rozdělení rolí ve skupině
7. 3. 2024 - konzultace skupiny 1 - diskuse ke konkrétním tématům, příprava ppt prezentace


23. 2. 2023 - prezentace skupiny 1, diskuse na téma hranice role, potřeby klienta
2. 3. 2023 - konzultace skupiny č. 2, prezentace kazuistiky, vymezení témat k řešení, rozdělení rolí ve skupině
9. 3. 2023 - konzultace skupiny č. 2 - diskuse ke konkrétním tématům, příprava ppt prezentace
16. 3. 2023 - prezentace skupiny č. 2 - diskuse k tématu podpora dítěte s opožděným vývojem v MŠ
24. 3. 2023 - konzultace skupin 3 a 4, prezentace kazuistiky, vymezení témat k řešení, rozdělení rolí ve skupině


kombinované studium:
7. 3. 2023 - podmínky splnění předmětu, využití mezioborovosti při práci s osobami se speciálními potřebami, kazuistiky studentů (práce ve skupině), organizace předmětu
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.