P501 Jak lze pracovat s inkluzí na státní ZŠ - Smysluplná škola Lyčkovo náměstí

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
zima 2020
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Magdalena Bořkovcová (přednášející), Mgr. Martina Anderová (zástupce)
Mgr. Martina Anderová (cvičící)
Garance
Mgr. Martina Anderová
Katedra speciální pedagogiky – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Čt 24. 9. 15:30–18:45 2, Čt 1. 10. 15:30–18:45 2, Čt 15. 10. 15:30–18:45 2, Pá 23. 10. 9:30–13:00 mimo školu, Čt 12. 11. 15:30–18:45 2
Předpoklady
Zajímá vás, jak metody (nejen) speciální pedagogiky uplatnit při různorodé práci ve škole?
Jaká je každodenní náplň práce speciální pedagožky na ZŠ v Karlíně?
Jak lze pracovat ve třídě, kde většinu dětí tvoří cizinci nebo děti s různými specifickými potřebami? To z pohledu učitelky a její asistentky.
Jak lze využívat (nejen) metody speciální pedagogiky ve školní družině či ve školním klubu? Návštěva ZŠ, kde uvidíte "pedagogické hvězdy" dané školy při výuce + následná reflexe.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s tím, jak je konrétně realizována inkluze na Smysluplné škole ZŠ Lyčkovo náměstí. O svých zkušenostech z praxe budou mluvit speciální pedagog, učitel 1. stupně, asistenti pedagoga a vedoucí školního klubu. Mimo jiné bude řeč o spolupráci asistentů pedagoga s učiteli, o práci s žáky s odlišným mateřským jazykem a o fungování školního klubu. Zaměstnanci školy studentům představí, jak lze pracovat s žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v průběhu celého jejich vzdělávání a popíší specifika asistentství i na 2. stupni. Studijní bloky budou vedeny částečně interaktivní formou a bude dán velký prostor ke sdílení zkušeností a k diskusi.
Osnova
  • 1. setkání 24.9 - 15:30 - 18:45 Speciální pedagožka
  • 2. setkání 1.10 - 15:30 - 18:45 Učitelka 1. stupně a její asistentka
  • 3. setkání 15.10 - 15:30 - 18:45 Asistenti pedagoga + jeden z nich je zároveň vedoucím školního klubu
  • 4. setkání - návštěva ZŠ v pátek 23.10, sraz v 9:30 na recepci školy + následná reflexe (proběhlo online)
  • 5. setkání - 12.11 - 15:30 - 18:45 - reflexe témat semináře + doplnění toho, co bude třeba doplnit
Výukové metody
Interaktivní práce, skupinová práce, exkurze, prezentace, ...
Metody hodnocení
Podmínkou zápočtu je aktivní účast na společných setkáních a návštěva ZŠ. (Max 4 hodiny absence, ale návštěva ZŠ je povinná - ve výjimečných případech bude možné dohodnout jiný termín než ten, který je uveden v harmonogramu semináře.)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022.