JABOK:V575 Volnočasová pedagogika - Informace o předmětu
V575 Volnočasová pedagogika
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Michal Kaplánek, Th.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- Po 15:30–17:00 malá aula, kromě Po 7. 10. až Pá 11. 10., kromě Po 28. 10. až Pá 8. 11., kromě Po 2. 12. až Pá 6. 12., kromě Po 23. 12. až Čt 2. 1.
- Předpoklady
- První setkání bude 16. 9. 2019 v učebně č. 4 v 15:30 - 17:00
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16 - Cíle předmětu
- Předmět má zčásti teoretický a zčásti osobnostně zkušenostní charakter.
Cílem teoretické části je seznámení studentů s naukou o volném čase (reflexe volného času z hlediska sociologie a filosofie) a se základy pedagogiky volného času (reflexe volného času z hlediska pedagogiky a metodika práce s dětmi a mládeží ve volném čase).
Praktická část předmětu je zaměřena na diskusi o problematice volného času ve vlastním životě a na osobnost vychovatele ve volném čase a pro volný čas.
Studenti jsou po absolvování předmětu schopni samostatně reflektovat problematiku volného času v kontextu smyslu lidského života, jakož i vlastní přístup k dětem a mládeži v rámci volnočasových aktivit. Dále jsou schopni aplikovat některé didaktické zásady v rámci zájmových činností. - Osnova
- 1. Člověk a čas. Vývoj pojetí volného času v dějinách
- 2. Volný čas jako šance i výzva
- 3. Jak pracujeme s volným časem?
- 4. Základní principy pedagogiky volného času
- 5. Osobnostní předpoklady pro vychovatelskou činnost
- 6. Rozvoj osobnosti – psychologické předpoklady
- 7. Rozvoj osobnosti – cvičení
- 8. Zájmy a zájmové vzdělávání v životě dětí, mládeže a dospělých
- 9. Organizace zájmového vzdělávání v ČR. Legislativní normy pro PVČ
- 10. Aplikace obecné didaktiky v zájmovém vzdělávání
- 11. Didaktické zásady v zájmových činnostech. Příprava schůzky zájmového útvaru
- 12. Týmová práce v pedagogice volného času
- 13. Spolupráce v týmu – cvičení
- 14. Mezioborové přesahy – soc. pedagogika, soc. práce, spec. pedagogika, PVČ
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v seminářích
Kratší písemná práce na zadané téma - viz. Studijní materiály - Organizační pokyny - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2019/V575