V525 Vedení dialogu - základní dovednosti

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
zima 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Anna Klimešová (přednášející)
Garance
Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Čt 26. 9. 15:00–19:00 malá aula, Čt 3. 10. 15:00–19:00 malá aula, Čt 21. 11. 15:00–19:00 malá aula, Čt 19. 12. 15:00–19:00 malá aula
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12
Cíle předmětu
S využitím praktických cvičení, ukázek a videonahrávek si studenti procvičí a osvojí základní dovednosti vedení rozhovoru (zahájení rozhovoru, naslouchání, parafrázování, přerámování, oceňování, budování důvěry, získávání motivace, sledování významů, trénování pozice „nerozumění“, práce s časem, sledování objednávek, reflektování dialogického procesu,…). Obecné komunikační dovednosti budou vztaženy k praxi vedení rozhovoru pomáhajícího pracovníka s klientem, k tématu pomoci a kontroly a k tématu domlouvání zakázky. Studenti se zdokonalí v dovednosti reflexe a sebereflexe.
Literatura
    doporučená literatura
  • ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat :učebnice metod sociální praxe. Vyd. 3., v Sociologickém na. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 128 s. ISBN 8086429369. info
    neurčeno
  • Goulston, Mark. Domluvit se dá s každým: Techniky úspěšné komunikace. Praha : Portál, 2018
  • Seikkula, Jaakko. Otevřené dialogy: Setkávání sítí klienta v psychosociální práci. Bez místa vydání : Narativ, 2013
Výukové metody
Práce v párech a ve skupinách, skupinová diskuse, brainstorming
Metody hodnocení
a) docházka (min 80%) b) aktivní zapojení v praktických činnostech c) autoevaluace
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, zima 2017, zima 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2019/V525