JABOK:V_1621 Metody herních a pohybových ak - Informace o předmětu
V_1621 Metody herních a pohybových aktivit
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Michal Pařízek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- V_1621/DA: Út 8:30–10:00 tělocvična, kromě Po 3. 3. až Pá 7. 3., kromě Po 7. 4. až Pá 11. 4., kromě St 16. 4. až Út 22. 4., kromě Po 12. 5. až Pá 30. 5., M. Pařízek
V_1621/DB: Út 10:15–11:45 tělocvična, kromě Po 3. 3. až Pá 7. 3., kromě Po 7. 4. až Pá 11. 4., kromě St 16. 4. až Út 22. 4., kromě Po 12. 5. až Pá 30. 5., M. Pařízek
V_1621/DC: Út 12:00–13:30 tělocvična, kromě Po 3. 3. až Pá 7. 3., kromě Po 7. 4. až Pá 11. 4., kromě St 16. 4. až Út 22. 4., kromě Po 12. 5. až Pá 30. 5., M. Pařízek
V_1621/DD: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Pařízek
V_1621/KD: Út 25. 2. 17:00–20:15 tělocvična, Út 11. 3. 17:00–20:15 6, M. Pařízek
V_1621/KE: Út 4. 3. 17:00–20:15 tělocvična, Út 25. 3. 17:00–20:15 6, M. Pařízek - Předpoklady
- Student by měl být fyzicky schopen nepříliš náročného pohybu, aktivní participace a uvažování v souvislostech pohybových aktivit a s nimi spojených pedagogických cílů.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Metody pohybových a herních aktivit je vybavit studenty zásobou jednodušších her a aktivit, které mohou uplatnit na různých pracovištích v rámci sociální práce (i praxích), kde se pracuje s pohybovými aktivitami.
Dalším cílem je nabídnout studentům pohled na tělesnost, jako jednotu těla a ducha a tak i ukázat, jak je péče o vlastní tělesnost důležitá.
Důraz je kladen na umění dobře se rozcvičit a protáhnout. Celkovým cílem předmětu Metody pohybových a herních aktivit je pozitivně naladit studenty pro pohybové či herní aktivity a jejich využití v praxi. - Literatura
- doporučená literatura
- Mnoho dalších publikací o sportovních hrách, především od nakladatelství Grada
- NORBEKOV, Mirzakarim. Lekce Dr. Norbekova Cesta k mládí a zdraví Cvičení pro zlepšení vitality, posílení páteře a kloubů, omlazení tváře, zlepšení zraku ve 12 lekcích. Lott, 2004, ISBN 80-86854-00-0, brož., 197 str
- Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Edited by Jan Neuman, Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007, 325 s. ISBN 9788073672768. info
- FOJTÍK, Ivan. Čchi-kung : masáže a cvičení pro zdraví. vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 172 s. ISBN 80-7178-733-7. info
- NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry v tělocvičně : Hry v tělocvičně (Variant.). Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 243 s. : i. ISBN 80-7178-555-5. info
- LYSEBETH, André van. Jóga. 1, Učím se jógu. Vyd. 4., v nakl. Argo 1. Praha: Argo, 1998, 271 s. : i. ISBN 80-7203-073-6. info
- FELDENKRAIS, Moshé. Feldenkraisova metoda : pohybem k sebeuvědomění : Bewusstheit durch Bewegung (Orig.). Vyd. 1. V Praze: Pragma, 1996, 185 s. ISBN 80-7205-058-3. info
- Výukové metody
- aktivní participace na hodinách - různé, především praktické / pohybové formy výuky
- Metody hodnocení
- Zápočet je u denního studia udělen za aktivní účast na hodinách.
Ne více než 2 absence a za účast na kolokviu.
Dále 1x "výstup" (vedení hodiny na zvolené téma po dobu cca 15-20 minut) buď v ZS nebo v LS.
Kombinované studium - zápočet je udělen za účast na výuce - Skupina KD: 25. 2. 2025 a 11. 3. 2025 a Skupina KE: 4. 3. 2025 a 25.3. 2025 a za práci založenou na kurzech v Moodle (zadání dostanete v mailu). Pokud byste nemohli na výuku ve "svém" termínu, ale v druhém termínu ano, prohoďte se s někým - díky. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2025/V_1621