JABOK:V1842 Metody práce ve výtvarné výcho - Informace o předmětu
V1842 Metody práce ve výtvarné výchově II
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Renáta Radová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- V1842/DA: Út 8:30–10:00 2, kromě Po 14. 2. až Pá 18. 2., kromě Po 14. 3. až Pá 18. 3., kromě St 13. 4. až Út 19. 4., kromě Po 25. 4. až Pá 29. 4., R. Radová
V1842/DB: Út 10:15–11:45 2, kromě Po 14. 2. až Pá 18. 2., kromě Po 14. 3. až Pá 18. 3., kromě St 13. 4. až Út 19. 4., kromě Po 25. 4. až Pá 29. 4., R. Radová
V1842/KC: Út 25. 1. 17:00–20:15 2, R. Radová
V1842/KD: Čt 27. 1. 17:00–20:15 2, R. Radová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Pro denní i kombinované studium: 1. seznámení se s výtvarnými vyjadřovacími prostředky, rozvoj kreativity, fantazie a vlastních výtvarných dovedností. Student si teoreticky a především i prakticky osvojí řadu výtvarných technik (kresba, malba, textilní tvorba, grafika, prostorová tvorba, netradiční výtvarné materiály a postupy, materiálové experimenty). 2. základy metodiky a didaktiky výtvarné výchovy jako východisko pro vlastní práci s dětmi, mládeží i s dospělými (vztah námětu a techniky, různé programy a pojetí výtvarné výchovy, projektová výuka, přesahy výtvarné výchovy – mezioborové vztahy, relaxace, radost i terapie)
- Literatura
- GAINEROVÁ, Cindy a Maryann F. KOHLOVÁ. Dalších 199 výtvarných činností :náměty pro rozvoj myšlení dětí od 3 let. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 258 s. ISBN 8071787671. info
- VONDROVÁ, Petra. Výtvarné techniky pro děti : hry a výtvarné činnosti pro děti ve věku od 4 do 9 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 156 s. : i. ISBN 80-7178-583-0. info
- KOHLOVÁ, Maryann. 200 výtvarných činností : náměty pro tvořivost dětí od 3 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 1996, 271 s. : i. ISBN 80-85282-90-9. info
- Metody hodnocení
- Pro udělení zápočtu je vyžadována: 1. pravidelná docházka (max 2 absence) 2. aktivní a tvůrčí přístup k zadávaným úkolům 3. předložení portfolia výtvarných prací s doplňujíci texty
- Informace učitele
- Třídní kniha: Denní studium: 2. 2. 2021 - Úvod do plastické a prostorové tvorby ve vv, základní rozdělení - kašírování: metodika, příklady využití - vlastní výtvarná činnost na zadané téma 9.2. 2021 - Plastická a prostorová tvorba ve vv, vysvětlení pojmů, metodika, možnosti využití v praxi, reflexe vlastní výtvarné práce 23.2. 2021 - Malba ve vv I. - úvod: akvarel, anilinky a možnosti kombinování s dalšími technikami, tvar a barevná kompozice - vlastní výtvarná činnost na zadané téma 2.3. 2021 - Malba ve vv II.- techniky malby - technologicko-metodický přehled, výrazová řeč barev, symbolika a psychologie barev, percepce a reflexe výtvarného díla 9.3. 2021 - vlastní výtvarná činnost na zadané téma (malba temperou)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2022/V1842