V582 Zkušenostně reflektivní přístupy v pedagogice

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Michal Pařízek, Ph.D. (přednášející)
Bc. Pavel Kaplan (pomocník)
Garance
Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Po 11. 2. 17:15–20:30 4, Po 25. 3. 17:15–20:30 4, Po 8. 4. 17:15–20:30 4, Po 29. 4. 17:15–20:30 4
Předpoklady
Chuť aktivně se podílet na semináři + účast na minimálně čtyřech setkáních (poslední je povinné): 11.2.; 25.3.; 8.4.; 29.4.; 6.5.2019
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/18, pouze zareg.: 0/18
Cíle předmětu
Studenti pochopí pedagogický přístup k učení založený na principu záměr - program - reflexe a navrhnou jednodušší programy založené na tomto principu. Studenti si vyzkouší práci se skupinou a reflexí připravených programů. Studenti porozumí tomu, jak výše zmíněné principy využívat při práci v multikulturní společnosti, jak díky těmto přístupům lze pedagogicky pracovat s programem respektujícím jinakost a jak zkušenostně reflektivní přístup může přispět i k osobnostně sociálnímu rozvoji člověka.
Osnova
  • 1. Setkání – Teorie 2. Setkání - Nastavení a úprava programu, cíle 3. Setkání – Reflexe 4. Setkání – Facilitační techniky, práce se skupinou 5. Setkání – Praktický nácvik dovedností
Metody hodnocení
Zápočet bude udělen na aktivní participaci v semináři, realizaci domácí přípravy, která bude základem 5. setkání. Pro získání zápočtu je nutno absolvovat čtyři z pěti setkání.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022.