Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Ing. Mgr. Radomír Kuchař
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Kapitola obsahuje:
2
Složka
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 1. 9. 2015 do 6. 9. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 7. 9. 2015 do 13. 9. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 14. 9. 2015 do 20. 9. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 21. 9. 2015 do 27. 9. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 28. 9. 2015 do 4. 10. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 5. 10. 2015 do 11. 10. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 12. 10. 2015 do 18. 10. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 19. 10. 2015 do 25. 10. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 26. 10. 2015 do 1. 11. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 2. 11. 2015 do 8. 11. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 9. 11. 2015 do 15. 11. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 16. 11. 2015 do 22. 11. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 23. 11. 2015 do 29. 11. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 30. 11. 2015 do 6. 12. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 7. 12. 2015 do 13. 12. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 14. 12. 2015 do 20. 12. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 21. 12. 2015 do 27. 12. 2015.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 28. 12. 2015 do 3. 1. 2016.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 4. 1. 2016 do 10. 1. 2016.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 11. 1. 2016 do 17. 1. 2016.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 18. 1. 2016 do 24. 1. 2016.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 25. 1. 2016 do 31. 1. 2016.

Týden 1

Pozor!  Důležité odkazy!

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.jabok.cz/do/JA10/1108878/OPS/FormOPS/
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.jabok.cz/do/JA10/1108878/OPS/MANUAL_DOBRE_PRAXE_1_-_Prirucka_studenta_2014-2015.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.jabok.cz/do/JA10/1108878/OPS/MANUAL_DOBRE_PRAXE_2_-_Prirucka_lektora_praxe_2014-2015.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.jabok.cz/do/JA10/1108878/OPS/HarmOPS/

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

samostudium

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 2

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

Seznamovací kurz

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Seznamovací kurz

Týden 3

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

První společný seminář ročníku (ročníkové skupiny A+B) - společná přednáška o praxích na VOŠ Jabok.

Prezentace: Praxe na VOŠ Jabok - prezenční studium

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

První společný seminář ročníku - společná přednáška o praxích na VOŠ Jabok.

Prezentace: Praxe KS VOŠ Jabok + KS ETF UK - kombinované studium

 

Týden 4

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

2. seminář ročníkové skupiny A (seminární skupiny A, B, C)

Téma: Dosud absolvované praxe a další zkušenosti související s oborem, základy reflexe a sebereflexe

Cíl:  

  • Ukázat způsob práce v semináři (motivace)
  • Seznámit se zásadami reflexe a sebereflexe
  • Naučit se určit a používat kritéria hodnocení

Prezentace - opakování informací

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 5

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

Státní svátek 28. 9.2015

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 6

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

2. seminář ročníkové skupiny B (seminární skupiny D, E)

Téma: Dosud absolvované praxe a další zkušenosti související s oborem, základy reflexe a sebereflexe

Cíl:   

  • Ukázat způsob práce v semináři (motivace)
  • Seznámit se zásadami reflexe a sebereflexe
  • Naučit se určit a používat kritéria hodnocení

Prezentace - opakování informací

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 7

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

3. seminář ročníkové skupiny A (seminární skupiny A, B, C)

Téma a) Význam praxe, role praktikanta, hranice této role

Cíl:     

  • Pochopit a vnímat význam praxí pro odborný růst praktikanta
  • Naučit se jednat se zástupci pracoviště, vyjednat si podmínky
  • Uvědomit si hranice role praktikanta, naučit se je pojmenovat
  • Získat konkrétní informace o významu praxí                           

Téma b) Dokumenty Individuální plán praxe, Zpráva z praxe

Cíl:

  • Seznámit studenty s dokumenty souvisejícími s předmětem Odborná praxe
  • Zprostředkovat význam práce s dokumenty jako nástroji k efektivnímu využití zkušeností z praxí

Odblokování rozpisu témat - nabídky praxí 12.10.2015 v 18:00.

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 8

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

3. seminář ročníkové skupiny B (seminární skupiny D, E)

Téma a) Význam praxe, role praktikanta, hranice této role

Cíl:     

  • Pochopit a vnímat význam praxí pro odborný růst praktikanta
  • Naučit se jednat se zástupci pracoviště, vyjednat si podmínky
  • Uvědomit si hranice role praktikanta, naučit se je pojmenovat
  • Získat konkrétní informace o významu praxí                           

Téma b) Dokumenty Individuální plán praxe, Zpráva z praxe

Cíl:

  • Seznámit studenty s dokumenty souvisejícími s předmětem Odborná praxe
  • Zprostředkovat význam práce s dokumenty jako nástroji k efektivnímu využití zkušeností z praxí

Na co se zaměřit na praxi v Mateřské škole:

  1. heterogenní skupiny – celé téma:
  • věkově heterogenní,
  • zařazování
    • dětí s postižením,
    • dětí cizinců,
    • dětí ze sociálně vyčleněných skupin…
  1. aplikace látky z vývojové psychologie
  2. osobní hranice – co je mi příjemné a co ne apod.
  3. význam pravidel
  4. autorita
  5. metody vyučování,
  6. metody speciální pedagogiky
  7. spolupráce s rodiči

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 9

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

Podzimní prázdniny

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Podzimní prázdniny

 

Týden 10

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

4. seminář ročníkové skupiny A (seminární skupiny A, B, C)

Přineste si na seminář vytvořený Individuální plán praxe. 

Budete jej konzultovat s vyučujícím vaší seminární skupiny.

Téma: Mateřské školy, individuální práce s klientem

Cíl:

  • Získat základní informace o mateřské škole (cíle, metody, principy, legislativa, kurikulum)
  • Získat podněty pro realizaci a vyhodnocení praxe (co mám dělat, čeho si všímat….)
  • Získat o první informace o práci s kazuistikou

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 11

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

4. seminář ročníkové skupiny B (seminární skupiny D, E)

Přineste si na seminář vytvořený Individuální plán praxe. 

Budete jej konzultovat s vyučujícím vaší seminární skupiny.

Téma: Mateřské školy, individuální práce s klientem

Cíl:

  • Získat základní informace o mateřské škole (cíle, metody, principy, legislativa, kurikulum)
  • Získat podněty pro realizaci a vyhodnocení praxe (co mám dělat, čeho si všímat….)
  • Získat o první informace o práci s kazuistikou

                     1. PRAXE ročníkové skupiny A (seminární skupiny A, B, C)

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 12

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

5. seminář ročníkové skupiny A (seminární skupiny A, B, C) 

Téma: Vyhodnocení praxe v mateřské škole, vyhodnocení vlastní činnosti

Cíl: 

  • vzájemně si sdělit poznatky z praxe ve skupině
  • Používat v praxi dovednosti dosud procvičované na semináři (reflexe a sebereflexe, kritéria hodnocení, kazuistika)

                     1. PRAXE ročníkové skupiny B (seminární skupiny D, E)

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 13

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

   5. seminář ročníkové skupiny B (seminární skupiny D, E)

Téma: Vyhodnocení praxe v mateřské škole, vyhodnocení vlastní činnosti

Cíl: 

  • vzájemně si sdělit poznatky z praxe ve skupině
  • Používat v praxi dovednosti dosud procvičované na semináři (reflexe a sebereflexe, kritéria hodnocení, kazuistika)

Termín odevzdání zprávy z praxe (seminárních skupin A, B, C) do odevzdávárny - pátek 27.11.2015.

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Metodický seminář ve skupinách

Týden 14

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

6. seminář ročníkové skupiny A (seminární skupiny A, B, C)

Termín odevzdání zprávy z praxe (seminárních skupin D, E) do odevzdávárny - pátek 4.12.2015.

Téma: Úmluva o právech dítěte

Cíl:

  • seznámit se s dokumentem Úmluva o právech dítěte
  • umět vyjmenovat a v praxi použít základní principy (nediskriminace, zájem dítěte, zachování života a jeho rozvoj, spoluúčast)
  • rozpoznat konkrétní projevy bezpráví
  • umět vyřešit situace bezpráví (viz i využití základních principů)

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 15

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

6. seminář ročníkové skupiny B (seminární skupiny D, E)

Téma: Úmluva o právech dítěte

Cíl:

  • seznámit se s dokumentem Úmluva o právech dítěte
  • umět vyjmenovat a v praxi použít základní principy (nediskriminace, zájem dítěte, zachování života a jeho rozvoj, spoluúčast)
  • rozpoznat konkrétní projevy bezpráví
  • umět vyřešit situace bezpráví (viz i využití základních principů)

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 16

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

   7. seminář ročníkové skupiny A (seminární skupiny A, B, C)

Téma: Úmluva o právech dítěte

Cíl:

  • seznámit se s dokumentem Úmluva o právech dítěte
  • umět vyjmenovat a v praxi použít základní principy (nediskriminace, zájem dítěte, zachování života a jeho rozvoj, spoluúčast)
  • rozpoznat konkrétní projevy bezpráví
  • umět vyřešit situace bezpráví (viz i využití základních principů)

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 17

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

7. seminář ročníkové skupiny B (seminární skupiny D, E)

Téma: Úmluva o právech dítěte

Cíl:

  • seznámit se s dokumentem Úmluva o právech dítěte
  • umět vyjmenovat a v praxi použít základní principy (nediskriminace, zájem dítěte, zachování života a jeho rozvoj, spoluúčast)
  • rozpoznat konkrétní projevy bezpráví
  • umět vyřešit situace bezpráví (viz i využití základních principů)

Vánoční prázdniny od 23.12.2015

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Samostudium

Týden 18

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

Vánoční prázdniny

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Vánoční prázdniny

Týden 19

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

Konzultace a zápočty

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Konzultace a zápočty

Týden 20

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

Konzultace a zápočty

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Konzultace a zápočty

Týden 21

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

Konzultace a zápočty

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Konzultace a zápočty

Týden 22

Prezenční studium VOŠ Jabok + ETF UK

Konzultace a zápočty

 

 

Kombinované studium VOŠ Jabok + ETF UK

Konzultace a zápočty