MILFAIT, René. Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání. In Důstojně a radostně. Příspěvek k lidskoprávnímu, občanskému a etickému vzdělávání. 1. vyd. Středokluky: Zdeněk Susa. s. 31-81, 50 s. Etika 84. ISBN 978-80-86057-75-0. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání
Název česky Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání
Název anglicky Humanity, dignity and hope: Human rights on the border between law and morality as a necessary part of education
Autoři MILFAIT, René (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Středokluky, Důstojně a radostně. Příspěvek k lidskoprávnímu, občanskému a etickému vzdělávání. od s. 31-81, 50 s. Etika 84, 2012.
Nakladatel Zdeněk Susa
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL URL
Organizační jednotka Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
ISBN 978-80-86057-75-0
Klíčová slova česky Lidská práva; lidsko-právní vzdělávání; mravní rozvoj; mravnost; etické vzdělávání; zodpovědnosti; náboženství
Klíčová slova anglicky Human Rights; Human Rights Education; Ethics Education;moral development; morality; responsibilities; religion
Štítky René Milfait
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Návaznosti MSM 235200005, záměr.
Změnil Změnil: ThLic. Ing. René Milfait, Th.D., učo 4098. Změněno: 14. 9. 2012 17:45.
Anotace
Příspěvek s názvem „Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání“ uvádí obsahově a systematicky do základů lidsko-právní teorie. Zasazuje přitom lidská práva na pomezí práva a mravnosti. Zohledňuje kontext právního státu a pluralitní společnosti s ohledem na mnohá různá individuální i skupinová morální přesvědčení. Lidská práva představuje jako moralitu pro přezkoumání pozitivního práva ohledně jeho spravedlnosti a rozličných nároků v oblasti morálek na to, co je eticky přijatelné, či nepřijatelné. Lidsko-právní vzdělávání považuje za a doporučuje jako základní pro všechny přijatelnou kostru etického vzdělávání. Tím nechává prostor pro zkušenosti a obsahy různých duchovně etických tradic a zajímá se i proto o jejich vztah k lidským právům.
Anotace anglicky
The contribution titled „Humanity, dignity and hope: Human rights on the border between law and morality as a necessary part of education“ is a contextual and systematic introduction into basic principles of human rights theory. While it sets human rights on the border between law and morality, it takes the context of the rule of law and pluralist society with regard to many different individual and group moral beliefs into account. It presents human rights as a morality for the review of positive law regarding the justice and various requirements in the field of morals as to what is ethically acceptable or unacceptable. Human rights education is considered and recommended as a basic framework for an ethical education that is acceptable for all. This provides space for the experience and contents of various spiritual traditions and the relationship of those traditions to human rights.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 12:32