P_5505 Jak lze pracovat s inkluzí na státní ZŠ - Smysluplná škola Lyčkovo náměstí

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
zima 2025
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Klára Fischerová (přednášející), Mgr. Marie Ortová (zástupce)
Mgr. Martina Anderová (cvičící)
Garance
Mgr. Martina Anderová
Katedra speciální pedagogiky – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Po 29. 9. 16:00–19:00 1, Po 6. 10. 16:00–19:00 1, Po 13. 10. 16:00–19:00 1, Pá 28. 11. 8:00–14:00 mimo školu, Po 1. 12. 16:00–19:00 mimo školu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 22/22, pouze zareg.: 0/22
Cíle předmětu
Seminář v pěti blocích seznámí studenty s inkluzivními nástroji, se kterými pracuje konkrétní pražská škola s mnohaletými zkušenostmi. Dozví se, co vše škola dělá pro to, aby byla smysluplná a otevřená všem dětem bez rozdílu. Studenti získají vhled do práce školního poradenského pracoviště, práce asistentů pedagoga i pedagogů samotných. Budou mít též možnost pozorování v rámci náslechů ve škole a možnost sdílení svých zkušeností. Seminář je zaměřený především prakticky a měl by studentům přinést poznatky využitelné v jejich profesním životě.
Výstupy z učení
Student se orientuji v nástrojích pro inkluzi ZŠ Lyčkovo náměstí.
Osnova
Seznam témat 1. blok -úvod a představení školy -podpory a inkluzivní nástroje školy obecně a z pohledu speciálního pedagoga, inkluzivní přístup před začátkem a v počátcích školní docházky a na 1. stupni -ukázky materiálů, práce s kazuistikou (dítě ve 3. stupni podpory s AP) 2. blok -podpory a nástroje inkluze od 5. třídy do konce školní docházky, náplň práce AP, Strategie učení -ukázky materiálů, práce s kazuistikou 3. blok -sociální aspekt v kontextu vzdělávání, podpora rodin žáků, případová konference, děti s OMJ 4. blok -náslechy ve škole s pozorováním jednotlivých inkluzivních nástrojů školy+ vypracování poznámek z jednotlivých náslechů 5. blok -reflexe náslechů + práce s poznámkami z náslechu ve škole, přínos pro vlastní praxi, dotazy, diskuze, ukázka pomůcek
Metody hodnocení
- docházka (kritéria v prezentaci na úvodní hodině) - účast na náslechu přímo na ZŠ Lyčkovo náměstí - aktivní účast při reflexi z náslechů
Informace učitele
Třídní kniha: 29. 9. 2025 - Úvod, praxe školního speciálního pedagoga, inkluzivní škola 25. 2. 2022 - návštěva Smysluplná škola ZŠ Lyčkovo náměstí 10. 3. 2022 - učitel-asistent a jejich spolupráce, pomůcky, aktivity, jak zapojit integrované žáky 28. 4. 2022 - asistent na 2. stupni, žák s OMJ, aktivity - hraní rolí "integrovaní žáci ve třídě", rozvoj grafomotoriky, strategie učení 12. 5. 2022 - praxe inkluze ve školním klubu, prezentace účastníků, reflexe, závěr
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2025/P_5505