JABOK:P5101 Rozvoj poznávacích funkcí meto - Informace o předmětu
P5101 Rozvoj poznávacích funkcí metodou R.Feuersteina I.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marie Ortová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Martina Anderová
Katedra speciální pedagogiky – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- St 13:45–15:15 8, kromě Po 26. 10. až Pá 6. 11., kromě St 23. 12. až Ne 3. 1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12 - Cíle předmětu
- Předmět vychází z metodiky prof. Reuvena Feuersteina, ta se zaměřuje na rozvoj myšlení, vědomé používání myšlenkových operací různých cílových i věkových skupin. Na Jaboku je předmět zaměřen obecně, základním cílem je učit se popisovat různé myšlenkové operace, ukazovat jak je správně využívat. Naučené aplikujeme na využití v konkrétních situacích, a to jak výukových, tak odborných (v oboru, na který se studenti připravují), tak osobních (tzv. měkké dovednosti). Jako pracovní materiály se využívají originální tzv. instrumenty vytvořené pracovníky Feuersteinova institutu v Jeruzalémě. https://cs.wikipedia.org/wiki/Reuven_Feuerstein
- Osnova
- Instrument Uspořádání bodů, s ním související témata a témata vycházející z diskuze mezi studenty např: - využívání více zdrojů informací - omezení pole vyhledávání - složitost, obtížnost - pomyslné čáry - strategie počtů - klíče k řešení úkolů, instrukce, klíčová slova - práce s chybou a další
- Literatura
- FEUERSTEIN, Reuven, Louis H. FALIK, Refael S. FEUERSTEIN a Krisztina BOHÁCS. Myslet nahlas - mluvit nahlas: přístup k rozvoji řeči. Přeložil Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1168-6.
- FEUERSTEIN, Reuven. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení. 1. české vyd. Praha: Karolinum, 2014, 473 s. ISBN 978-80-246-2400-6. info
- Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje :podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání. Edited by Jo Lebeer, Translated by Věra Pokorná. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 262 s. ISBN 8073671034. info
- Výukové metody
- společná práce, diskuse
- Metody hodnocení
- podmínkou pro udělení zápočtu je pravidelná docházka (max. 2 absence) a plnění průběžných úkolů
- Informace učitele
- Třídní kniha: 9. 9. 2020 - seznámení s metodou, pravidla práce skupiny 16. 9. 2020 - titulní list, pojmy přemýšlet, problém, chvilka; postup při řešení problému 23. 9. 2020 - pomyslná čára, uspořádání, významy slova uspořádat, kritéria uspořádání 30. 9. 2020 - strana 1, vzor, definice čtverce a trojúhelníku, klíč k řešení problému, strategie 18. 11. 2020 - strana 1A, hypotetické myšlení, složitost-obtížnost 25. 11. 2020 - reflexe DÚ s. 2B, s.2, kde se klíč jen jeví klíčem 2. 12. 2020 - s. E1, instrukce, druhy instrukce, klíčová slova 9. 12. 2020 - s. E2, chyba, druhy chyb, zdroj chyby, práce s chybou 16. 12. 2020 - s. 3, všeobecné a dohodnuté označení, proč označujeme, nevýhody dohodnutých označení
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Přednostně pro studenty 1. ročníku, mohou se hlásit ale i studenti ročníků vyšších.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2020/P5101