JABOK:V581 Rozvoj myšlení pomocí metody F - Informace o předmětu
V581 Rozvoj myšlení pomocí metody Filozofie pro děti
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kolomazníková, PhD. (přednášející), Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- Čt 22. 9. 13:45–17:00 6, Čt 29. 9. 13:45–17:00 6, Čt 6. 10. 13:45–17:00 6, Čt 20. 10. 13:45–17:00 6, Čt 1. 12. 13:45–17:00 6, Čt 15. 12. 13:45–17:00 6
- Předpoklady
- Touha přemýšlet a aktivně se podílet na seminářích vedených metodou, která umožňuje účastníkům (a to nejen dětem) vést společný dialog a jeho prostřednictvím hledat odpovědi na „velké“ otázky, naslouchat různým myšlenkám a zkoumat různé problémy a témata současného světa.
Kladení filozofických otázek a následný dialog směřuje k vzájemnému naslouchání, respektování názoru ostatních, rozvoji vlastních argumentů i empatie k druhým.
Filozofie pro děti podporuje myšlení, které je kritické a tvořivé, spolupracující a citlivé. Na semináři budete mít příležitost zažít si tzv. zkoumající společenství a vzájemný dialogu, rozvíjet různé dimenze myšlení a vyzkoušet si přípravu vlastní lekce a vedení takového společenství.
Data jednotlivých setkání (učebna č. 6):
Čt 22. 9. 13:45--17:00
Čt 29. 9. 13:45--17:00
Čt 6. 10. 13:45--17:00
Čt 20. 10. 13:45--17:00
Čt 1. 12. 13:45--17:00
Čt 15. 12. 13:45--17:00 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/18, pouze zareg.: 0/18 - Cíle předmětu
- Účastníci získají:
- dovednost vedení tzv. zkoumajícího společenství a vzájemného dialogu
- dovednost rozvíjet různé dimenze myšlení (spolupracující, angažované, kritické, tvořivé)
- dovednost pracovat s dětmi a studenty na různé úrovni dovedností potřebných k vedení tzv. zkoumajícího společenství a vzájemného dialogu
- dovednost vytvořit si vlastní lekci a spolupracovat na jejím utváření
- dovednost aplikovat metody Filozofie pro děti ve vlastní praxi
- Výukové metody
- Diskuse, projektová výuka
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na semináři, min 80% docházky, vytvoření vlastní lekce
- Informace učitele
- Medailonky lektorek:
RNDr. Jana Kolomazníková, Ph.D, vystudovala Učitelství geografie a biologie pro SŠ a doktorské studium v oboru Sociální geografie se zaměřením na rozvojová studia na PřF UK. Podílela se na přípravě řady didaktických a metodických materiálů. V současnosti vyučuje udržitelný rozvoj na VŠO.
Mgr. Olga Daşkın vystudovala Pedagogiku a Andragogiku a personální řízení na FFUK. Pracovala jako učitelka v MŠ a na konzervatoři. Jako metodik nebo lektor vzdělávání dospělých se věnuje především komunikaci, hodnotovému vzdělávání a filozofii pro děti.
Obě lektorky absolvovaly základní kurz vedený britskou certifikační organizací SAPERE a navazující Kurz pro multiplikátory Filozofie pro děti vedený Jasonem Buckleym. Od roku 2015 lektorují semináře Filozofie pro děti v rámci Variant, vzdělávací sekce společnosti Člověk v tísni. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2016/V581