JABOK:V5742 Vedení aktivizačních, muzikote - Informace o předmětu
V5742 Vedení aktivizačních, muzikoterapeutických a výtvarných programů pro osoby s postižením II.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2014
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. pokračování předmětu ze semestru léto 2014. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jana Zajícová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- Út 15:30–17:00 6
- Předpoklady
- V5741 Vedení aktivizačních, muzikoterapeutických a výtvarných programů pro osoby s postižením I.
Pro přihlášení do předmětu nejsou vyžadovány žádné specifické předpoklady. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/16, pouze zareg.: 0/16
Jiné omezení: předmět je dvousemestrový, pokračování předmětu v zimě 2014 - Cíle předmětu
- Teoreticky, formou výkladu a prezentací, i prakticky, formou sebezkušenostních cvičení, seznámit studenty s aktivizačním potenciálem muzikoterapeutických a metod a technik, včetně jejich propojení s dalšími expresivními, především výtvarnými činnostmi. Dále pak naučit se sestavovat ucelenou jednotku aktivizačního programu, vhodnou pro osoby s mentálním postižením, a to s ohledem na jejich specifické potřeby. Zároveň bude v rámci předmětu probíhat soustavný nácvik vedení těchto aktivit včetně vedení jejich reflexe.
- Osnova
- Předpoklady a pravidla efektivní práce se skupinou, osobnost vedoucího skupiny, metody a techniky expesivních terapií s důrazem na metody a techniky muzikoterapie, charakteristika cílové skupiny lidí s mentálním postižením, jejich potřeb, podmínky a předpoklady pro účinnou aktivizaci klientů prostřednictví zážitkových metod, zásady pro tvorbu základní jednotky, stanovení hlavních cílů pro přípravu programů jednotlivých setkání, výběr odpovídajících metod a technik k realizaci cílů, vytvoření a vyzkoušení jednotlivých lekcí, reflexe a evaluace lekcí.
- Literatura
- Kantor, Jiří; Lipský, Matěj; Weber, Jana. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
- LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
- Valenta Milan, Michalík Jan, Lečbych Martin. Mentální postižení v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Grada 2012
- Výukové metody
- Výklad s power-pointovými prezentacemi, sebezkušenostní práce ve skupině a ve dvojicích, nonverbální i verbální reflexe, vlastní prezentace zadaných úkolů, diskuse.
- Metody hodnocení
- K zápočtu je požadována aktivní účast, respektování pravidel skupinové práce a plnění zadaných úkolů.
- Informace učitele
- Předmět je dvousemestrální, začíná letním semestrem a končí zimním semestrem 2014. První setkání v zimním semestru se koná v úterý 16. září v 15.30 hod, v učebně č. 6.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2014/V5742