Pp381 Mezioborový přístup ve speciální pedagogice

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2021
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
Garance
Mgr. Martina Anderová
Katedra speciální pedagogiky – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
Pp381/D: Čt 8:30–10:00 3, kromě Po 29. 3. až Pá 16. 4., kromě Pá 23. 4. až Pá 28. 5., M. Ortová
Pp381/K: Út 26. 1. 17:00–20:15 malá aula, Út 20. 4. 17:00–20:15 malá aula, Út 27. 4. 17:00–20:15 malá aula, M. Ortová
Předpoklady
( X309 Odborná praxe bloková specializační || S309 Odborná praxe bloková specializační ) || FORMA(K)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je rozvíjet dovednost využívat poznatky z různých oborů k interdisciplinárnímu řešení problémů a aplikovat je v praktických situacích, předkládat a odůvodňovat návrhy řešení, prezentovat výsledky práce, konstruktivně diskutovat, porozumět svojí roli ve skupině a mezioborovém týmu, organizovat práci skupiny nebo mezioborového týmu.
Osnova
  • Témata : 1) Význam mezioborového přístupu v SP
  • 2) Meziobor. spolupráce v rámci týmu, klíčový pracovník, case management
  • 3) Meziobor. spolupráce mezi organizacemi, případová konference
  • 4) Kazuistiky, případové studie
  • 5) Vyhodnocení
  • Realizace:
  • Semináře s diskusí na dané téma (ad 1),2),3) řídí vyučující. Práce ve skupinách (ad 4) : • Studenti se rozdělí do pracovních skupin.
  • • Každá skupina zpracuje kasuistiku (případovou studii) na základě zkušeností z praxe.
  • • Kazuistika bude ilustrovat aplikaci mezioborového řešení.
  • • Každá skupina bude při zpracování kasuistiky absolvovat dvě konzultace s vyučujícími v daném termínu.
  • • Každá skupina bude prezentovat kasuistiku v rámci semináře v daném termínu.
  • • Na prezentaci navazuje diskuse k problematice, její součástí je také vyhodnocení způsobu prezentace a reflexe práce ve skupině
  • • Seminářů se účastní všichni studenti
  • Vyhodnocení (ad5) - diskuse studenti a vyučující , dotazníky pro studenty
Metody hodnocení
Ukončení : zápočet
Podmínky ukončení :
účast na seminářích, tolerance 1 absence
aktivní zapojení do práce skupiny, účast všech členů skupiny na konzultaci a při prezentaci kazuistiky
odevzdaná vlastní kazuistika
Informace učitele
Třídní kniha denní studium: 4. 2. 2021 - podmínky splnění předmětu, využití mezioborovosti při práci s osobami se speciálními potřebami 11. 2. 2021 - kazuistiky studentů (práce ve skupině), pravidla práce s kazuistikou, organizace předmětu 18. 2. 2021 - konzultace skupiny A, stanovení cílů práce, možnosti mezioborového uvažování pří práci s konkrétní kazuistikou 25. 2. 2021 - konzultace skupiny A, příprava prezentace, odpovědi na konkrétní podněty studentů 4. 3. 2021 - prezentace skupiny A, diskuse, sociální služby pro osoby s mentálním postižením 11. 3. 2021 - konzultace skupiny B a C, stanovení cílů práce, možnosti mezioborového uvažování pří práci s konkrétní kazuistikou kombinované studium: 26. 1. 2021 - podmínky splnění předmětu, organizace, práce s kazuistikami, rozdělení do pracovních skupin 20. 4. 2021 - prezentace skupina A a B 27. 4. 2021 - prezentace skupiny C, vyhodnocení semináře
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.