T580 Pedagogika Bible

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2016
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Dr. Ing. Ladislav Heryán, Th.D. (přednášející)
Garance
Ing. Mgr. Ondřej Fischer, Ph.D.
Katedra filosofie a teologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Po 13:45–15:15 3
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/18, pouze zareg.: 0/18
Cíle předmětu
Student získá vhled do Bible jako knihy, která je v mnohých částech napsaná pedagogicky, s cílem naučit čtenáře moudrému a smysluplnému životu. Pedagogika Bible se mu mimo to stane tematickou i metodologickou inspirací pro vlastní pedagogickou práci. Bible je především nositelkou naděje a smyslu. Modul je organizován seminární formou tak, aby studenti sami na základě zkušenosti práce s biblickými texty objevili její pedagogický potenciál. Základní témata: žalmy jako hledání odpovědi na životní úzkosti, vyprávění evangelií jako příběhů proti smrti, prorocké knihy jako texty usilující o sociální spravedlnost.
Osnova
  • Úvod: potřeba výkladu Základní pomůcka: dobrý překlad Epištoly: naučit se uvažovat v kontextu Epištoly: hermeneutické otázky Starozákonní vyprávění a jejich správné užití Skutky apoštolů: problém historického vzoru Evangelia: jeden příběh, mnoho dimenzí Rozumíme tomuto podobenství? Zákony: smluvní ustanovení pro Izrael Proroci: prosazování smlouvy v Izraeli Žalmy: modlitby Izraele a naše Mudroslovná literatura: tady a teď Zjevení: obrazy soudu a naděje
Literatura
    doporučená literatura
  • FEE, Gordon D. a Douglas STUART. Jak číst Bibli s porozuměním. Translated by Alena Koželuhová. Vyd. 1. Praha: Návrat domů. 234 s. ISBN 808549566X. 1997. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Požadavky pro udělení zápočtu: 80% účast, absolvování závěrečného testu.
Informace učitele
Další literatura: Ingo Baldermann, Úvod do biblické didaktiky, Mlýn, Jihlava 2004; Martin Pietak, Místo Bible v katechezi dětí školního věku. Disertační práce, ETF UK, Praha 2006; Anselm Grün, Hlubinně psychologický výklad Písma, ČKA, Praha 1994; Gerd Theissen, A Critical Faith. A Case for Religion, Fortress Press, Philadelphia 1979.
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2016/T580