J551 Sustainable Wellbeing

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2015
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Iveta Kaňková
Katedra jazyků – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
St 15:30–17:00 1, kromě St 1. 4. až Út 7. 4.
Předpoklady
Anglický jazyk na komunikační úrovni. Seminář bude z 80% v anglickém jazyce, 20% česky.
Aktivní zapojování se do diskusí.
Schopnost zpracovat a kriticky nahlédnout studijní materiály.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16
Cíle předmětu
Student pochopí spojitost mezi sociální prací, udržitelností prostředí a "blahobytem" (wellbeing).
Student bude mít přehled o současných tématech globálního a rozvojového vzdělávání (principy FAIR TRADE, DIRECT TRADE, porušování lidských práv, moderní otroctví, globální sever vs. globální jih, udržitelná ekonomika, ...)
Student navštíví místa nebo události (v Praze), která přispívají ke kvalitě života všech občanů (komunitní zahrady, farmářské tržiště, Auto-mat, ...). Student tak bude mít možnost osvojit si širší pojetí sociální práce.
Osnova
  • Mezinárodní definice sociální práce
  • Udržitelnost prostředí, blahobyt a sociální práce
  • Obchodní modely - tradiční, Fairtrade, Direct trade
  • Organizace podporující udržitelný blahobyt (Auto-mat, Na Zemi, ...)
  • Lidská práva - moderní otroctví
  • Globální sever vs. globální jih
  • Životní prostředí
Literatura
    doporučená literatura
  • Global Issues in the ELT Classroom (ISBN 978-80-254-2732-3)
  • PodObal - Příručka pro výuku o globálních souvislostech našeho obchodování (ISBN 978-80-260-0692-3)
  • Buzola - Příručka globálního rozvojového vzdělávání nejen pro volný čas (ISBN 978-80-905146-1-4)(ISBN
  • Transition in research, Research in Transition: When technology meets sustainability
  • PIKE, Graham a David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. 1 : In the global classroom (Orig.). Translated by Milan Caha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 253 s. : i. ISBN 80-7178-369-2. info
  • PIKE, Graham a David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. 2. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 235 s. : i. ISBN 80-7178-474-5. info
    neurčeno
  • Metodika :výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Edited by Regina Dlouhá. Praha: www.scio.cz, 2006, 47 s. ISBN 8086910520. info
Výukové metody
práce s textem
principy zážitkové pedagogiky
diskuse
malé skupinové projekty
návštěvy inspirativních míst či událostí
Metody hodnocení
Zápočet bude udělen za docházku, aktivní participaci v hodinách a aktivním podílení se na přípravě vlastních seminářů.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2014.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2015/J551