Komunikace s nemotivovaným klientem [1. a 8. 4. 2019]
Běžná cena: 2000 Kč
Lektor: Mgr. Anna Klimešová
Časová dotace: 16 hod.
Akreditace: MPSV 2015/0455-PC/SP
Anotace:
Cíl: Rozvoj profesních dovedností při práci s klientem (obzvláště při navazování a udržení spolupráce). Reflektované využívání vlastní motivace k práci a při práci s klientem. Porozumění vztahu motivace, potřeb a hodnot. Praktické využití v práci s klienty a zlepšování vlastních komunikačních dovedností při získávání klienta ke spolupráci.
Požadavky a doporučení:
Na základě zkušenosti doporučujeme, aby se kurzu společně současně neúčastnili nadřízení a podřízení ze stejné organizace. Pro větší otevřenost a užitek z výuky tedy doporučujeme pracovníkům stejné organizace, aby se nadřízení zúčastnili tohoto kurzu v jiném termínu než jejich podřízení.
Pro úspěšné splnění kurzu požadujeme aktivní zapojení účastníků do nácviku rozhovorů a také splnění "domácího úkolu", který bude zadán na místě, a bude sestávat především z prostudování předloženého textu.
Témata:
- Základní pojmy spojené s motivací.
- Portrét nemotivovaného klienta.
- Vlastní motivace v životě.
- Pomoc a kontrola jako cesty k navázání a udržení spolupráce.
- Nácvik vedení rozhovoru s komentáři a korekcí.
- Reflexe změn, revize cílů.
- Vlastní motivace k práci s klienty.
- Motivace, potřeby a hodnoty klientů.
- Zdroje klienta.
- Nácvik vedení rozhovoru v modelové situaci s komentáři a korekcí.
Časový harmonogram:
8.30 – 9.00 prezence účastníků
9.00 – 12.15 výuka (4 hodiny)
12.15 – 13.15 polední přestávka
13.15 – 16.30 výuka (4 hodiny)