Na příkladu fiktivního projektu cyklu integračních příměstských táborů §Buďte struční, jasní, přehlední §Nebuďte rozvláční, žádný hodnotitel nechce číst bezobsažné omáčky §Ukažte svoje obeznámení a zaujetí pro téma včetně motivace §Pište v souvislých větách nebo v bodech, co je vám bližší, ale pro hodnotitele jsou strukturovanost a logičnost důležité § § § §Aktuální realita: Příchod velkého množství uprchlíků, potřeba jejich integrace včetně zajištění výuky dětí v českém jazyce a umožnění rodičům pracovat §Pro proces začlenění nemá stát dostatečné kapacity, důležitá součinnost firemního, neziskového a obecně občanského sektoru §Obecně zájem o formu příměstského táboru (kombinace vzdělání, hlídání, socializace) a vhodný nástroj v mimoškolní době § §Zkušenosti a kapacity provozovatele: dlouhodobé angažmá v oblasti tvorby příměstských táborů a obecně práce s dětmi a mládeží §Vnitřní motivace: pomoc lidem v nouzi, mám mezi kamarády Ukrajince, baví mě práce s dětmi § § §SPECIFIC – konkrétní, jednoduché, jasné § §MEASURABLE – měřitelné, motivující, smysluplné; s nastavenými kritérii a metrikou § §ACHIEVABLE – dosažitelné výsledky, realistické, v rámci možností, § §RELEVANT – stojí to za to, je na to vhodná doba, ladí to s mým životním přístupem § §TIME-BOUND – časově dosažitelné, definované v čase § § §Důležité je odstupňování cílů, od hlavních po specifické, a odlišení toho, co je cílem a co nástrojem/výstupem § §Hlavní cíl / obecný záměr / overall goal / impact §Češi a uprchlíci mají k sobě pozitivní přístup, uprchlíci se cítí přijímáni a Češi je vnímají jako našince, obě skupiny navážou mezi sebou osobní vztahy a navzájem se od sebe učí § §Pedagogická péče s dětmi původem z Čech a Ukrajiny § Výstup: uspořádání 5 x 2 paralelních příměstských táborů pro celkem 100 dětí (50 z Ukrajiny, 50 z Česka) § §Výuka českého jazyka a seznámení s českou kulturou § Výstup: 2 hodiny integračních kurzů denně pro celkem 50 ukrajinských dětí § §Vzájemná socializace dětí z Čech a Ukrajiny §Výstup: 3 hodiny denně společných aktivit pro celkem 100 dětí §Podpora komunity, dobrovolnictví a vzájemné propojení rodin §Výstup: na závěr každého turnusu moderovaná aktivita a společné jídlo pro celé rodiny (až 200 lidí) §Pracovní a finanční osamostatnění rodičů - uprchlíků, možnost začlenění do pracovního/studijního života §Výstup: 8 hodin denně možnost pro rodiče věnovat se vlastním aktivitám §Cílová skupina: §lidi, kteří mají z projektu užitek ideálně víme velikost skupiny a její strukturu, jak se jim změní život díky realizaci projektu a jak je motivovat k účasti v projektu §Účastníci příměstských táborů §Počet: 50 českých dětí + 50 ukrajinských dětí §Specifikace: bydliště / věk §Otázka „náboru“, jak šířit informaci o táborech §Rodiče §Počet: až 200 českých a ukrajinských rodičů / prarodičů /sourozenců / jiných příbuzných §Posílení komunitního života, angažovanosti, společenských kontaktů, uznání § § §Pečující osoby §20 učitelů/učitelek §Vypracování metodiky / programové náplně / úvodní zaškolení / příprava § §Širší veřejnost §Medializací a prezentací dobrých příkladů ovlivňovat společenský diskurz § §Velmi důležité zvláště pro začátek projektu, ale i zdárný průběh § §Výměna informací, předcházení konfliktů, sdílení know-how, zvyšování kompetencí, zvyšování důvěryhodnosti § §místní samospráva (sociální / školské / bytové odbory), SUZ (Správa uprchlických zařízení), Úřad práce, další neziskové organizace pracující s migranty (Charita, OPU, InBáze, SIMI), církev atd. § §Další partneři: knihovna, kavárna, potravinová banka, místní zájmové a volnočasové spolky, školy §