Metodický a supervizní seminář k praxi III. •Hana ČÍŽKOVÁ, učitelka skupiny A cizkova@jabok.cz •Tereza NAJBRTOVÁ – učitelka skupiny B, koordinátorka praxí najbrtova@jabok.cz, tel. 771 114 172 •David URBAN – učitel skupiny C urban@jabok.cz KDO JE KDO - ROZDĚLENÍ DO SKUPIN •Metodický a supervizní seminář k praxi (MSSP) •Odborná praxe informativní (OPI) KOREKVIZITA Pro oba zápočty je nutné splnit podmínky obou předmětů. PROPOJENÍ PŘEDMĚTŮ Časový harmonogram praxí a metodických seminářů 14. 9. Úvodní seminář pro celý ročník 15.9.(18.00) - 17.9. Otevřen rozpis pro výběr praxe I. 21. 9. Seminář před praxí v seminárních skupinách – IPP 4.10. - 8.10. Praxe I. 13.10.(18.00) - 15.10.Otevřen rozpis pro výběr praxe II. 12. 10. Seminář po praxi v seminárních skupinách 19. 10. Seminář před praxí v seminárních skupinách – IPP 1.11. - 5.11. Praxe II. 10.11. (18.00) - 12.11.Otevřen rozpis pro výběr praxe III. 9. 11. Seminář po praxi v seminárních skupinách 23. 11. Seminář před praxí v seminárních skupinách – IPP 29.11. - 3.12. Praxe III. 7.12. Seminář po praxi v seminárních skupinách •PŘED - připravují na praxi – IPP, příprava, konzultace cílů •PO - reflektují praxi PROČ METODICKÉ SEMINÁŘE •Povolena 1 absence •Při 2 absencích  písemná práce •3 absence – seminář se nepočítá, nutno opakovat i praxi POVINNÁ ÚČAST na metodických seminářích • Odborná praxe informativní (jsou spojeny s MSSP) • 6 týdnů ve 2. ročníku (každý týden 30 hodin) • Odborná praxe prázdninová • 2 týdny mezi 2. a 3. ročníkem (60 hodn) • Odborná praxe průběžná • během 2. ročníku (40 hodin) • Odborná praxe bloková specializační • 4 týdny (listopad) ve 3. ročníku • Odborná praxe k absolutoriu (diplomní praxe) • 2 týdny ve 3. ročníku (po domluvě s vedoucím absolventské práce) SYSTÉM PRAXÍ NA JABOKU pro II. a III. ročník Zaměření na sociální práci: Student musí v rámci 6 týdnů praxí splnit tyto náležitosti: Praxe u 4 cílových skupin: 1. Ohrožené děti, mládež a rodiny – bude realizována povinně ve státní správě (OSPOD, sociální kurátoři), doporučujeme ještě druhou praxi v neziskovém sektoru 2. Dospělí ohrožení sociálním vyloučením 3. Lidé se zdravotním postižením (mentální, duševní, fyzické, smyslové) 4. Senioři Na jedné z praxí musí studenti sledovat také pastorační cíle a absolvovat ji na pracovišti, které spadá do kategorie „pastoračních pracovišť. OBLASTI PRAXÍ VE 2. ROČNÍKU OBLASTI PRAXÍ VE 2. ROČNÍKU Zaměření na speciální pedagogiku: Praxe na 3 typech pracovišť: 1. Školy zřizované podle § 16, odst. 9 Školského zákona + Speciálně pedagogická centra 2. (Sociální) služby pro děti a dospělé s postižením 3. Státní správa (Úřady práce, odbory Městských úřadů) Během praxí získat zkušenost alespoň se 3 druhy postižení (každé z nich na zvláštní praxi) - smyslové, tělesné, mentální (kombinované) Na jedné z praxí musí studenti sledovat také pastorační cíle a absolvovat ji na pracovišti, které spadá do kategorie „pastoračních pracovišť. PASTORAČNÍ PRAXE Sociální služby v zařízeních, která jsou zřizována církví (Charita, Diakonie, ...) Farnosti – komunitní centra v lokalitě Práce s mládeží v rámci církve (diecézní centra mládeže, salesiánská střediska) Duchovní péče v nemocnicích, ve věznicích • Praxe se vybírá z tzv. „ROZPISU“, který je zveřejněn v ISu (dle harmonogramu). • • Rozpis se otevírá v určitém časovém období. • •Před otevřením rozpisu je dobré si prostudovat karty zařízení a připravit si několik variant. VÝBĚR Z PRAXE • Vybrat z ROZPISU (info v kartě zařízení a webu organizace) • KONTAKTOVAT VYBRANÉ ZAŘÍZENÍ, domluvit se na organizaci praxe, zaměřit se na cíle praxe • Vypracovat INDIVIDUÁLNÍ PLÁN PRAXE, konzultovat s učitelem a lektorem praxe • METODICKÝ SEMINÁŘ PŘED PRAXÍ (prezentovat individuální plán praxe) • PRAXE 1. den – Domluvit průběh praxe na základě IPP, rozvržení cílů praxe 5. den – Hodnocení praxe – razítko + podpis • METODICKÝ SEMINÁŘ PO PRAXI (reflexe, sebereflexe) • ZPRÁVU Z PRAXE vložit do odevzdávárny (nebo poslat učiteli) • po schválení VLOŽIT spolu s hodnocením praxe DO PORTFOLIA PRAXE KROK ZA KROKEM •Individuální plán praxe (IPP) •Zpráva z praxe •Hodnocení z praxe DOKUMENTY – vztahuje se ke každé praxi •Žádost o smlouvu na praxi - v případě, že není v rozpisu a/nebo s organizací nemá škola smlouvu •Žádost o příspěvek na praxi •K dispozici v ISu v dokumentech Katedry odborných praxí: https://is.jabok.cz/auth/do/jabok/1108878/OPS/FormOPS/ ŽÁDOSTI •3 dny a více na praxi - je možné zbylé hodiny odpracovat v náhradním termínu •2 dny a méně - je třeba opakovat celou praxi •Ihned kontaktovat koordinátora na pracovišti i ve škole •KOMUNIKOVAT KDYŽ ONEMOCNÍM • DOCHÁZKA na metodické semináře - maximálně jedna absence • ODEVZDÁNÍ DOKUMENTŮ – IPP na semináři před praxí (alespoň rámcový plán), finální verzi týden před praxí – zprávu a hodnocení 14 dní po praxi • PŘEDLOŽENÉ PORTFOLIO s praxemi − Individuální plán praxe (s podpisy učitele, lektora praxe a studenta) − Zpráva z praxe − Hodnocení z praxe PODMÍNKY ZÁPOČTU PRÁZDNINOVÁ PRAXE Zpráva – do odevzdávárny vedoucímu své nové seminární skupiny Zápočet z letošní prázdninové praxe se zapisuje ve zkouškovém období zimního semestru (konec ledna). K zápočtu: IPP, zpráva z praxe, hodnocení DĚKUJI ZA POZORNOST