Milí studenti, váš úkol má čtyři zajímavé a určitě i zábavné části: V prvním videu se podívejte na to, jak je možné v rámci muzikoterapie podpořit vývoj úplně malých dětí do tří let. Podívejte se na video na tomto odkazu: https://www.facebook.com/watch/?v=10156610470024046 Trvá jen necelých deset minut, ale je v něm řečeno mnoho důležitého. Podívejte se na něj tedy i opakovaně a poté prosím odpovězte na následující otázky: 1. Co všechno je cílem podpůrné vývojové muzikoterapie u dětí do tří let – uveďte alespoň pět skutečností, které jsou ve videu uvedeny. 2. Jaké konkrétní účinky u těchto dětí muzikoterapické působení může mít – uveďte alespoň pět skutečností, které jsou ve videu uvedeny. 3. Jaké zvuky a jaké hudební nástroje jsou pro tyto děti nejvhodnější, na jaké nejlépe reagují. 4. Jaké pocity jsem měl/a já při sledování tohoto videa. Ve druhém videu můžete sledovat muzikoterapeutickou práci s lidmi s mentálním postižením. Naleznete jej pod tímto odkazem: https://www.youtube.com/watch?v=OEegYo-fYH8 Napište, co vás zaujalo a čeho konkrétního jste si všimli na reakcích lidí s mentálním postižením při jednotlivých aktivitách – popište alespoň tři skutečnosti. Ve třetím videu se jedná o perfektní ukázku z muzikoterapie na základní škole v Bronxu. I když se odehrává v angličtině, předpokládám, že je natolik jednoduchá a vypovídající, že budete všichni rozumět. Hlavním aktérem je zde americký operní pěvec, kontratenor Anthony Roth Costanzo. Kontratenor je označení pro mužský hlas zpívající technikou, která umožňuje zpívat výšky obvyklé pro ženský hlas. Nahrávku naleznete zde: https://www.youtube.com/watch?v=jVsVHSzv0og Po shlédnutí mi prosím napište: 1. Jak Anthony Roth Constanzo při lekci muzikoterapie postupuje – popište jeho jednotlivé kroky. 2. Jak se proměňovaly reakce dětí – jaké emoce postupně zažívaly. Čtvrtá část úkolu bude teoretická, ale jednoduchá. Podívejte se na následující odkaz, na kterém naleznete seznam čláků o muzikoterapii: http://www.muzikoterapie.cz/clanky Vyberte si kterýkoliv z těchto článků, který vás zaujme, pozorně si jej přečtěte a napište: 1. Název a autora článku. 2. Osnovu článku – co všechno autor k tématu přináší. 3. Alespoň tři myšlenky které vás v článku osobně zaujaly. Všechny čtyři části úkolu v jednom souboru prosím vložte do 7. února do odevzdávárny předmětu Metody muzikoterapie s názvem: „Kombinovaní studenti II. Semestr“. Těším se a zdravím Jana Zajícová