Milí studenti, čtení vašich veršů, které jste pro podporu různým osobám vytvořili, pro mne bylo zajímavé. Některé verše mě pobavily, jiné i dojaly. Z velké většiny měly skutečně dobrý rytmus a mohla jsem si je na uvedené melodie i zazpívat. Velice se mi líbila třeba píseň Veroniky Handové nebo Míši Neumanové, děkuji také za osobní výpověď Jitce Vaňkové a skvělý nápad měla Eleni Mitroliosová, která přizvala svého syna, aby vymyslel, jaké dobré vlastnosti a dovednosti má jeho sestra. Za užitečné ale považuji jakékoliv písně, které se vám podaří vytvořit pro podporu někoho jiného. V muzikoterapii platí, že nezáleží na umělecké úrovni, ale na prožitku klienta, pro kterého byste takové verše vytvořili. A takový prožitek, kdy nám někdo vyjádří svůj zájem a obdiv, kdy si všimne našich sebemenších dobrých vlastností a dovedností, je uzdravující a nesmírně povzbuzující. A nyní k dnešnímu zadání: Zůstaneme ještě u práce s lidmi s mentálním a kombinovaným postižením, díky které můžete z muzikoterapie hodně pochopit. Podívejte se na videa za těmito odkazy: Rozhovor s Matějem Lipským https://www.youtube.com/watch?v=rWi9gu4RJ6E 1. a 2. Evropský den muzikoterapie v Tloskově https://www.youtube.com/watch?v=RbqjDefW4Ao https://www.youtube.com/watch?v=JiXfa96_-kI A poté co možná nejpřesněji odpovězte na tyto tři otázky: 1. Na co konkrétně je zaměřena muzikoterapie v Centru sociálních služeb Tloskov? 2. Co tento způsob muzikoterapie klientům Tloskova přináší? 3. Vyjmenujte muzikoterapeuty, s kterými jste se díky těmto třem videím seznámili (kteří ve videích vystupují, nebo jsou zde zmíněni), a napište, na co každý z nich při své práci klade důraz. Svůj úkol uložte do odevzdávárny své skupiny s názvem Centrum sociálních služeb Tloskov, a to do pondělí 30. listopadu.