Milí studenti, téměř všem z vás se podařilo ve svých odpovědích dobře zachytit, co je v muzikoterapii s nejmenšími dětmi podstatné a získat z videa i z práce Matěje Lipského užitečné informace. Je vidět, že řada z vás vypracovává úkoly se skutečným zaujetím pro věc, a z toho mám opravdu radost. A nyní k dnešnímu zadání: Velkou část muzikoterapeutické praxe tvoří práce s lidmi s mentálním postižením. Této skupině se nyní budeme věnovat. Proto se prosím nejprve podívejte na krátké video, které vám ukáže, jak je možné se skupinami těchto klientů pracovat prostřednictvím improvizace na hudební nástroje. Naleznete jej pod tímto odkazem: https://www.youtube.com/watch?v=OEegYo-fYH8 Poté si prosím pročtěte power-pointovou prezentaci týkající se muzikoterapeutické práce s touto skupinou prostřednictvím interpretace písní či jednoduchých zadání na hudební nástroje. Umístila jsem ji do studijních materiálů Cílené muzikoterapie a najdete ji pod názvem: Techniky interpretace Vaším úkolem bude: 1) Zapsat, jaké jsou hlavní cíle muzikoterapie pro lidi s mentálním postižením – napovědu naleznete hned v úvodních titulcích videa. 2) Sdělit, co vás na videu zaujalo a čeho konkrétního jste si všimli na reakcích lidí s mentálním postižením při jednotlivých aktivitách.. 3) Realizovat aktivitu, která je popsána v power-pointové prezentaci jako aktivita 10. Darování. Tedy sepsat několik dobrých vlastností a dovedností konkrétního člověka, kterého byste chtěli svou písní podpořit (nemusí jít přímo o člověka s mentálním postižením), a vytvořit alespoň čtyři rytmická dvojverší, která budou obsahovat křestní jméno tohoto člověka a jeho dobré vlastnosti a dovednosti. Můžete také uvést, na jakou známou melodii by bylo možné vaše verše zpívat. Úkol prosím uložte do odevzdávárny s názvem: Lidé s mentálním postižením do pondělí 23. listopadu 2020.