Milí studenti, ráda jsem si přečetla všechny vámi zpracované pohádky. Někteří z vás dobře pochopili, že cílem této aktivity je umožnit dětem skrze příběh vyjádřit a prožít různé emoce a nálady a přispět tak k rozvoji jejich emoční inteligence. Někteří však zřejmě dobře nečetli zadání a v jejich pohádkách jsem výzvy k vyjádření emocí, které v sobě pohádka nese, bohužel nenašla. Ráda bych také upozornila, že pokyny, které pro improvizaci emocí či nálad dětem dáváte, musí být zcela jednoznačné a jednoduché. Někteří z vás zadávali dětem k ztvárnění více, někdy i protichůdných, témat najednou, což není možné. V řadě vámi zpracovaných pohádek je nicméně mnoho pěkných a originálních nápadů. Zpětně jsem všechny vaše příspěvky v odevzdávárně všem zpřístupnila, takže se můžete na pohádky ostatních podívat a navzájem se inspirovat. Velmi pěkně je zpracována například pohádka Báry Živnůstkové – oceňuji, že pokyny k improvizaci jsou jednoduché a srozumitelné, tedy i dobře proveditelné, a týkají se důležitých emocí, jakými jsou radost, smutek, vztek apod. Je zde uplatněna i dynamika hry (silně, slabě). Nyní k dnešnímu zadání: Pro práci s dětmi jsou velmi vhodné také aktivity spojené s lidovými písničkami. Velice inspirativní příručkou pro takové aktivity je knížka od Zdeňka Šimanovského a Aleny Tiché: Lidové písničky a hry s nimi. Doporučuji stáhnout si ji zdarma zde: http://oser.inzbud.cz/bookformat/lidov-psniky-a-hry-s-nimi-sthnte-si-zdarma-pdf.html Důležité jsou v této knize také úvodní kapitoly, kde se dozvíte, jak naučit děti zpívat a jak s Lidovými písničkami pracovat. Pokud byste neměli možnost stáhnout si tuto knihu, podívejte se pro inspiraci alespoň na tyto stránky: https://pisnicky-akordy.cz/lidove-pisne#az Vaším úkolem bude vybrat ke každé z následujících emocí alespoň jednu lidovou písničku, která v sobě tuto emoci nese a je možné ji s dětmi při zpívání této písničky prožít: radost, smutek, vztek, odhodlání, strach, něžnost, zamilovanost U dětí je také důležité každou aktivitu spojit s pohybem. Ke každé z vybraných Lidových písniček tedy také popište pohyb, kterým by mohly děti podpořit rytmus i emoci dané písničky. Svůj úkol nahrajte do odevzdávárny s názvem Lidové písničky do pondělí 26. října. Příští týden jsou prázdniny, takže se vám ozvu opět ve středu 4. listopadu.