Milí studenti, většině z vás se podařilo ve svých odpovědích zachytit, co je v muzikoterapii s nejmenšími dětmi podstatné a získat z videa užitečné informace. Přesto jsou dva studenti, jejichž odpovědi nebyly dostatečné a musím je požádat, aby svůj úkol důkladněji dopracovali. Jsou jimi Patrik Mocca a Kateřina Vostrá. Děkuji. A nyní k dnešnímu zadání: Velkou část muzikoterapeutické praxe tvoří práce s lidmi s mentálním postižením. Proto se prosím nejprve podívejte na krátké video, které vám ukáže, jak je možné se skupinami těchto klientů pracovat prostřednictvím improvizace na hudební nástroje. Naleznete jej pod tímto odkazem: https://www.youtube.com/watch?v=OEegYo-fYH8 Poté si prosím pročtěte power-pointovou prezentaci týkající se muzikoterapeutické práce prostřednictvím interpretace písní či jednoduchých zadání na hudební nástroje. Umístila jsem ji do studijních materiálů Metod muzikoterapie a najdete ji pod názvem: Aktivizační programy interpretační Vaším úkolem bude: 1) Napsat, co vás zaujalo a čeho konkrétního jste si všimli na sledovaném videu a na reakcích lidí s mentálním postižením při jednotlivých aktivitách – popište alespoň tři skutečnosti. 2) Realizovat aktivitu, která je popsána v power-pointové prezentaci jako aktivita 10. Darování. Tedy sepsat několik dobrých vlastností a dovedností konkrétního člověka, kterého byste chtěli svou písní podpořit (nemusí jít přímo o člověka s mentálním postižením), a vytvořit alespoň čtyři rytmická dvojverší, která budou obsahovat křestní jméno tohoto člověka a jeho dobré vlastnosti a dovednosti. Můžete také uvést, na jakou známou melodii by bylo možné vaše verše zpívat. Úkol prosím uložte do odevzdávárny své skupiny A nebo B s názvem: Lidé s mentálním postižením do pondělí 23. listopadu 2020.