SEZNAM ČINNOSTÍ V PROJEKTU DOMA

·         Získávání, výběr a vzdělávání metodika/čky pro práci s azylanty/kami (vypsání výběrového
řízení, organizace výběrového řízení, shromažďování nabídek, výběrové rozhovory, vstupní vzdělávání
pracovníka/ice dle Metodiky personální práce organizace).

·         Oslovování sborů / komunit, besedy v komunitách (v rámci projektu proběhnou 2 besedy
v kraji, celkem 12 besed).

·         Zajištění kanceláří pro KKP v krajích.

·         Vybavení kanceláří nábytkem.

·         Pomoc migrantům/kám při pracovních problémech (ztráta zaměstnání, dlouhodobá
nezaměstnanost, snaha o nalezení lepšího zaměstnání…).

·         Pomoc migrantům/kám při problémech s bydlením (nedostatek financí, nevyhovující
prostředí, velikost, vztahy s ostatními nájemníky…).

·         Hledání partnerského sboru v kraji.

·         Získávání, výběr a vzdělávání manažera/ky projektu (vypsání výběrového řízení, organizace
výběrového řízení, shromažďování nabídek, výběrové rozhovory, vstupní vzdělávání pracovníka/ice dle
Metodiky personální práce organizace).

·         Aktivní vyhledávání a kontaktování migrantů/ek, přímá distribuce nabídek pomoci.

·         Pravidelná měsíční aktivita pro migranty/ky a místní komunitu. Různé aktivity (šicí
dílna, výtvarná dílná, rukodělné práce…). Frekvence: 1x měsíčně, celkem 30x.

·         Síťování, spolupráce s ostatními aktéry v krajích, nabídky pomoci.

·         Správa webových stránek – informace pro migranty/ky, dobrovolníky/ice, veřejnost, sběr
nabídek pomoci, sdílení databází pomoci.

·         Asistence migrantům/kám při zajišťování dávek státní sociální podpory a pomoci v hmotné
nouzi.

·         Překlady a tlumočení.

·         Tvorba metodiky pro práci s dobrovolníky/icemi, kteří/ré pomáhají migrantům/kám (metodika
získávání, výběru, přijímání, vzdělávání, supervize, motivace dobrovolníků/ic).

·         Příprava a realizace kurzu zaměřeného na finanční gramotnost: sestavení rodinného
rozpočtu, hospodaření s penězi, půjčky, dluhy, řešení aktuálních problémů při hospodaření
s financemi (6 hodin).

·         Právní poradenství.

·         Psychologické poradenství.

·         Supervize dobrovolnické práce (supervize 1x za 3 měsíce 2h, celkem 10x).

·         Doprovody migrantů/ek na různé instituce.

·         Pomoc migrantům/kám při finančních problémech (rodinný rozpočet, dluhy, půjčky…).

·         Získávání, výběr a vzdělávání 6 KKP (vypsání výběrového řízení, organizace výběrového
řízení, shromažďování nabídek, výběrové rozhovory, vstupní vzdělávání pracovníků/ic dle Metodiky
personální práce organizace).

·         Komunikace s donátorem. Poskytování výstupů projektu, monitorovacích zpráv, řešení
případných změn.

·         Nábor a výběr dobrovolníků/ic, motivace k dobrovolnické práci (osobní rozhovor,
zjišťování nabídky ze strany dobrovolníka/ice, základní informace o dobrovolnickém programu).

·         Asistence migrantům/kám při řešení diskriminace a naplňování principu rovných
příležitostí.

·         Asistence migrantům/kám při kontaktu s ostatními aktéry začleňování – generální
poskytovatel SIPu, ostatní NNO, místní samospráva, sbory (církev), místní organizace).

·         Organizace pravidelného setkávání migrantů/ek a jejich rodin s ostatními migranty/kami
v kraji. Sdílení zkušeností. Frekvence: 1x za 6 měsíců, celkem 5x.

·         Organizace pravidelných besed v komunitě. Jak se žije? Problémy, dobré zkušenosti.
Frekvence: 1x za 2 měsíce, celkem 15x.

·         Organizace jednorázových aktivit. Výlety, setkání maminek s dětmi, společné vaření,
výtvarné, hudební, sportovní akce, promítání filmů, přednášky s promítáním fotografií, letní
tábory. Frekvence: minimálně celkem 10 jednorázových aktivit.

·         Tvorba příručky pro dobrovolníky/ice, kteří/ré pomáhají migrantům/kám.

·         Oslovování místních komunit prostřednictvím sborů. Na besedách budou vyhledáváni a
oslovováni potenciální dobrovolníci/ice.

·         Správa a průběžná aktualizace webových stránek pro práci s migranty/kami – informace pro
migranty/ky, dobrovolníky/ice, veřejnost, sběr nabídek pomoci.

·         Vyhledávání migrantů/ek v kraji, nabídka dobrovolnické pomoci, motivace k účasti na
programu, zjišťování potřeb azylanta/ky a celé rodiny v oblasti dobrovolné pomoci.

·         Přijímání dobrovolníků/ic (pojištění, podpis dobrovolnické smlouvy).

·         Asistence při budování vztahu dobrovolník/ice – migrant/ka (Co potřebuje migrant/ka,
tvorba zakázky a případné modifikace. Co může nabídnout dobrovolník/ice. Ladění konkrétních
aktivit.).

·         Řízení projektu. Dohled nad realizací projektových aktivit. Kontrola plnění projektového
harmonogramu.

·         Příprava a realizace kurzu zaměřeného na právní gramotnost: právní systém v ČR, Ústava
ČR, soudní systém, základy občanského práva (6 hodin).

·         Asistence při řešení případných problémů v dobrovolnickém vztahu.

·         Vedení společných setkávání a akcí dobrovolníků/ic a migrantů/ek.

·         Průběžné vyhledávání dalších migrantů/ek v kraji, nabídka účasti v dobrovolnickém
programu, motivace.

·         Průběžné vyhledávání dobrovolníků/ic, výběr, přijímání, vzdělávání.

·         Přijímání projektových pracovníků/ic (příprava smluv a dalších náležitostí).

·         Vedení pracovníků/ic v projektu.

·         Prevence proti případnému pracovnímu vykořisťování (poradenství v oblasti vyplácení mezd,
pracovních podmínek, povinností zaměstnavatele…).

·         Pomoc migrantům při doučování (děti i dospělí), pomoc při problémech ve škole.

·         Řešení záležitostí na úřadech, u lékaře atd.

·         Příprava a realizace kurzu zaměřeného na rovné příležitosti: gender, jinakost,
diskriminace, práva azylantů/ek v ČR (6 hodin).

·         Vzdělávání dobrovolníků/ic (co znamená být dobrovolník/ice, zásady dobrovolnické práce,
vztah dobrovolník/ice – azylant/ka, společné aktivity, formální ukotvení dobrovolnické práce –
vzdělávání, supervize, smlouva, pojištění).

·         Asistence migrantům při slaďování pracovního a rodinného života, případné vyjednávání se
zaměstnavateli.

·         Koordinace práce realizačního týmu. Organizace a vedení pravidelných porad realizačního
týmu (1x za 3 měsíce).

·         Příprava a realizace kurzu zaměřeného na prevenci a řešení LE/THB: Pro prevenci
pracovního vykořisťování azylantů/ek budeme využívat námi vytvořený preventivní e-learningový modul
(6 hodin).

·         Finanční řízení projektu, kontrola plnění rozpočtu, tvorba finančních zpráv.

·         Zabezpečování publicitu projektu. Realizace jednotlivých nástrojů publicity dle
stanoveného plánu.

·         Projektová administrativa, archivace materiálů.