Metodický a supervizní seminář k praxi III. 18. září 2018 Program n 1.Výstup z prázdninové praxe 2.Metodické semináře a rozdělení do skupin 3.Časový harmonogram praxí a metodických seminářů 2. ročníku 4.Tematické zaměření praxí – výběr praxe 5.Jak úspěšně absolvovat praxi 6.Podmínky získání zápočtu 7.Ročníková práce n n n PRÁZDNINOVÁ PRAXE n nZpráva – do odevzdávárny vedoucímu své nové seminární skupiny n nZápočet z letošní prázdninové praxe se zapisuje ve zkouškovém období zimního semestru n nK zápočtu: IPP, zpráva z praxe, hodnocení n n n n n ROZDĚLENÍ DO SKUPIN n3 SEMINÁRNÍ SKUPINY n nA: Hana Čížková, Jan Brázda nB: David Urban, Tereza Najbrtová nC: Ivana Čihánková (ETF) n n Časový harmonogram praxí a metodických seminářů n18. 9. Úvodní seminář pro celý ročník n19.9.(18.00) - 23.9.Otevřen rozpis pro výběr praxe I. n25. 9. Představení partnerských pracovišť n2. 10. Seminář před praxí v seminárních skupinách – IPP n8. 10. - 12. 10. Praxe I. n15.10.(18.00) - 18.10.Otevřen rozpis pro výběr praxe II. n16. 10. Seminář po praxi v seminárních skupinách n30. 10. Seminář před praxí v seminárních skupinách – IPP n5. 11. - 9. 11. Praxe II. n12.11. (18.00) - 15.11.Otevřen rozpis pro výběr praxe III. n14. 11. Seminář po praxi v seminárních skupinách n27. 11. Seminář před praxí v seminárních skupinách – IPP n3. 12. - 7. 12. Praxe III. n11. 12. Seminář po praxi v seminárních skupinách n n n n n PRAXE VE 2. ROČNÍKU: nZaměření na sociální práci: n nStudent musí v rámci 6 týdnů praxí splnit tyto náležitosti: n nPraxe u 4 cílových skupin: 1.Ohrožené děti, mládež a rodiny – bude realizována povinně ve státní správě (OSPOD, sociální kurátoři), doporučujeme ještě druhou praxi v neziskovém sektoru 2.Dospělí ohrožení sociálním vyloučením 3.Lidé s postižením 4.Senioři n nNa jedné z praxí musí studenti sledovat také pastorační cíle a absolvovat ji na pracovišti, které spadá do kategorie „pastoračních pracovišť. n PRAXE VE 2. ROČNÍKU: nZaměření na speciální pedagogiku: n nStudent musí v rámci 6 týdnů praxí splnit tyto náležitosti: n nPraxe na 4 typech pracovišť: 1.Školy zřizované podle § 16, odst. 9 Školského zákona + Speciálně pedagogická centra 2.(Sociální) služby pro děti a dospšlé s postižením 3.Státní správa (Úřady práce, odbory Městských úřadů) n nBěhem praxí získat zkušenost alespoň se 3 druhy postižení (každé z nich na zvláštní praxi) – smyslové, tělesné, mentální (kombinované) n nNa jedné z praxí musí studenti sledovat také pastorační cíle a absolvovat ji na pracovišti, které spadá do kategorie „pastoračních pracovišť. n PASTORAČNÍ PRAXE nSociální služby v zařízeních, která jsou zřizována církví (Charita, Diakonie, ...) n nFarnosti – komunitní centra v lokalitě n nPráce s mládeží v rámci církve (diecézní centra mládeže, salesiánská střediska) n nDuchovní péče v nemocnicích, ve věznicích n n n ÚSPĚŠNÁ PRAXE (step by step) n1. VÝBĚR Z ROZPISU(na základě informací na kartě zařízení, webových stránek) 1. n2. Vypracování INDIVIDUÁLNÍHO PLÁNU PRAXE n n3. Po uzavření rozpisu KONTAKTOVAT VYBRANÉ ZAŘÍZENÍ, (domluvit se na organizaci praxe, konzultovat individuální plán praxe) n n4. METODICKÝ SEMINÁŘ PŘED PRAXÍ (individuální plán praxe) n n5. PRAXE 1. den – Individuální plán praxe ; domluvit průběh praxe n 5. den – Hodnocení praxe – razítko + podpis n n6. METODICKÝ SEMINÁŘ PO PRAXI n n7. ZPRÁVA Z PRAXE n vložit do odevzdávárny nejpozději 14 dnů po praxià po schválení vytisknout a vložit spolu s hodnocením praxe do portfolia n n 474_pejsek CO DĚLAT KDYŽ ... nONEMOCNÍM nPokud jsou odpracované alespoň 3 dny, je možné zbylé hodiny odpracovat v náhradním termínu nPokud jsou odpracované méně než 3 dny, je třeba opakovat praxi celou nIhned kontaktovat koordinátora na pracovišti i ve škole n n KOMUNIKOVAT PODMÍNKY PRO ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU nDocházka na metodické semináře n (max jedna absence) n nPodepsané Individuální plány praxe n nSchválené zprávy z praxí + vytištěné v portfoliu n nHodnocení z praxe Děkujeme za pozornost 204