Zážitková pedagogika 2 – 2014/2015 Témata: 1. Hra – termín obecně, tvorba hry, uvádění hry, motivace, pravidla... – Verča 2. Zpětná vazba (reflexe) – forma, způsob vedení, příprava, jak a kdy uvádět, proč?... – Lucka, Klára 3. Instruktor – osobnost, vlastnosti, dovednosti, hlavní poslání, znalosti … - Dorotka 4. Dramaturgie kurzu – výběr aktivit, jak na to, co to znamená, proč? – Patrik 5. Tým + vedení týmu – způsob vedení týmu, výběr lidí do týmu, jak tým pracuje, porady... – Lída, Malina 6. Fáze přípravy kurzu + scénář kurzu – kdy co?, jak na to?, kolik času, jak to vypadá... – Maruška V. 7. Historie – inspirace v minulosti, návaznost na různá období, proč?... 8. Účastníci – co o nich musíme vědět, proč?, osobnost, jak s tím pracovat... – Světlana 9. Bezpečnost – na kurzu, fyzická, psychická, na co dát pozor, jak ji zajistit... – Kristýna 10. Stanovení Cílů – stanovení základního cíle, konkretizace, výběr témat, které k cíli vedou... – Každý má za úkol zpracovat zadané téma do prezentace (ideálně powerpoint). Důraz dávejte na praktičnost, aby to pro vás i pro vaše spolužáky bylo použitelné v rámci přípravy vašeho víkendového kurzu. A dále si zkuste trošku bádat – hledat nové objevy, které vás zaujmou. Rozsah nechávám na vás. Prosím přivezte si prezentace sebou na víkend na flashkách nebo v počítači. Cílové skupiny: 1. Dobrovolníci 5P (2 hlasy) Plusy: ochota spolupracovat, motivovanost, pracovitost, zájem o společně strávený čas, věk podobný našemu, nadšení, Mínusy: menší hravost než u dětí, otázka financí, správnost našeho zaměření Hlavní cíl kurzu: Rozvoj komunikace ve skupině, stmelení skupiny, přínos nových informací a nápadů týkajících se práce s jejich klienty. Témata: - důvěra mezi klientem a pracovníkem - Komunikace s klienten - Spolupráce klient – dobrovolník - Plnění společného cíle klienta a dobrovolníka - Aktivizace - Hranice – vztah klient a dobrovolník - Prevence proti vyhoření - Motivace 2. Roveři skauti (10 hlasů) Plusy: aktivnost, soběstačnost, ohleduplní k našemu programu, věkově blízko, přínos jejich zpětné vazby, nadšení Mínusy: finance, čas Hlavní cíl kurzu: Naučit se připravit program pro nějakou skupinu. Práce se sebou sama. Témata: - odpočinek a koncentrace. - Motivace – jak motivovat lidi, které vedou. - Autorita - Role ve skupině - Řešení krizových situací 3. Vedoucí skauti (9 hlasů) Plusy: spolupráce, finance, místo na Vysočině, nadšení, větší zážitek, dopraví se samostatně Mínusy: málo času, nebudou chtít trávit víkend s náma, znají spoustu her, těžší příprava Cíl: prohloubit motivaci k další práci se skauty Témata: ukázat jim jak vnímají děti akce a hry 4. Nižší ročník Jaboku (3 hlasy) Plusy: věk, znají se, společné téma (škola), Mínusy: byli na seznamováku, nebudou se chtít zapojit, nebudou motivovaní, finance Cíl: Prohloubení vztahu a spolupráce Témata: - předsudky - Xenofobie - Tolerance a kompromis - Řešení konfliktu 5. Spolčo (5 hlasů) Plusy: je jich dost, mají společné zážitky a témata, scházejí se pravidelně, znají se (někteří důvěrně), dobrá parta lidí, nekomplikovaný, jsou na sebe zvyklý Mínusy: jsou rozlítaný, hodně velký věkový rozdíl (12 – 35), nemají čas, Cíl: Prohloubení společných vztahů Témata: - duchovní témata - Spolupráce - Hrát si a být aktivní 6. Skauti 6 – 11 7. Děti 4 – 5 8. 8.a9. třída ZŠ 9. Zaměstnanci Jaboku 10. Zbytek třídy 11. Aktivní senioři