Zážitková pedagogika 2 – 2013/2014 Témata: 1. Hra – termín obecně, tvorba hry, uvádění hry, motivace, pravidla... - Petra 2. Zpětná vazba (reflexe) – forma, způsob vedení, příprava, jak a kdy uvádět, proč?... - Anička 3. Instruktor – osobnost, vlastnosti, dovednosti, hlavní poslání, znalosti … - Jonáš 4. Dramaturgie kurzu – výběr aktivit, jak na to, co to znamená, proč? - Judita 5. Tým + vedení týmu – způsob vedení týmu, výběr lidí do týmu, jak tým pracuje, porady... - Terka 6. Fáze přípravy kurzu + scénář kurzu – kdy co?, jak na to?, kolik času, jak to vypadá... - Šárka 7. Historie – inspirace v minulosti, návaznost na různá období, proč?... - Zuzka 8. Účastníci – co o nich musíme vědět, proč?, osobnost, jak s tím pracovat... - Fiona 9. Bezpečnost – na kurzu, fyzická, psychická, na co dát pozor, jak ji zajistit... - Katka 10. Stanovení Cílů – stanovení základního cíle, konkretizace, výběr témat, které k cíli vedou... - Bára Každý má za úkol zpracovat zadané téma do prezentace (ideálně powerpoint). Důraz dávejte na praktičnost, aby to pro vás i pro vaše spolužáky bylo použitelné v rámci přípravy vašeho víkendového kurzu. A dále si zkuste trošku bádat – hledat nové objevy, které vás zaujmou. Rozsah nechávám na vás. Prosím přivezte si prezentace sebou na víkend na flashkách nebo v počítači. Cílové skupiny: rozvažujte do příště, která je nejreálnější, kterou byste si rádi vyzkoušeli, která vás láká... 1. Učitelé Jaboku: Mínus – věk (různě starý, mají děti, fyzicky flexibilní) - děti - respekt - odstup Plus – podobné zaměření - pochopení pro cíl Hlavní cíl: Reflexe pracovního kolektivu Témata: Komunikace, vztahy Relaxace a meditace Sebepoznání a moje místo v prac. kolektivu 2. Firma Siemens – teambuilding účetního oddělení: 18 lidí, 26 – 55 let Mínus – organizátor je členem týmu! - nehravost účastníků - jsou lidi, kteří nepotřebují mít vztahy v týmu Plus – neznají se všichni dobře - velký věkový rozptyl - možný sponzoring Cíl: Silný zážitek, který upevní vztahy a zároveň možnost vyzkoušet si jiný role než mají normálně. Odreagovat se od čísel. Témata: - upevnění komunikace a spolupráce - hranice a možnosti - silné a slabé stránky 3. Gympl – prváci 16 let, třída, znají se 4 roky Plus – máme přímý kontakt - podpora školy - znají se dlouhodobě Mínus – velká skupina - je to daleko (Jindřichův Hradec) - závaznost (přihlášky) - věk – čím je zaujmout - nezletilost – rodiče, zodpovědnost Cíl: Spolupráce a zodpovědnost Témata: - zopovědnost za živ. prostředí - já a svět okolo mě - komunikace 4. Skauti – 8-10 let, kluci, Vlčata, ničí si věci, nekomunikujou Mínus: - máme už zkušenosti s touto cílovou skupinou - domluva s rodiči - zodpovědnost Plus: - zvladatelná věková skupiny - zájem o aktivity Cíl: Zlepšení vztahu v kolektivu Témata: - komunikace - spolupráce - ujasnění hodnot Další skupiny: Personál záchranky – 20 lidí, vztahové problémy Tovaryš – mentální retardace, dospělí NZDM – klienti nízkoprahového klubu Skauti – holky a kluci 15 let a víc