Kompletace práce Položky diplomové práce nPovinné položky ročníkové práce jsou uvedeny tučně: n nPřední strana desek nTitulní strana (započítává se do číslování stran) n nProhlášení o samostatném zpracování práce n Musí obsahovat datum a vlastnoruční podpis nAnotace n české a cizojazyčné shrnutí základních informací o práci na jedné až čtyřech stranách. nPoděkování n nObsah n Zde jsou názvy všech částí práce vyšší než je odstavec, tj. kapitoly, podkapitoly. nÚvod nText práce rozčleněný na kapitoly (a podkapitoly) n Každá kapitola má svůj název a číslo a začíná na nové stránce. nZávěr Položky diplomové práce n n nSeznam literatury n Seznam začíná na nové stránce. Zápis se provádí podle platných norem a položky se řadí podle abecedy. nSeznam zkratek nSeznam obrázků, grafů, schémat, tabulek (pokud byly zařazeny do textu) nSeznam příloh (pokud práce obsahuje více příloh) n nPřílohy (ukázkové dotazníky, přepisy rozhovorů) n n Anotace n nStručná a výstižná informace o práci v českém a cizím jazyce. n nJe třeba stručně formulovat: nCo bylo cílem sepsání práce nCo je hlavním problémem, který práce řeší nJakými metodami je řešen hlavní problém. nK jakým závěrům se v práci dospělo. nCo tyto závěry znamenají. n nKritéria pro hodnocení shrnutí: nSrozumitelnost a logická stavba nStručnost, která vystihuje, co je v práci nové nKultivovanost projevu Obsah n Úvod…………………………………………………………………… n1 Základní východiska………………………………………………….. n1.1 Cíle……………………………………………………………………….. n1.2 Vymezení pojmu kněz……………………………………………………. n1.3 Základní kontext kněžského povolání……………………………………. n2 Výzkumné podloží…………………………………………………… n2.1 Klasifikace zdrojů………………………………………………………… n2.2 Použité metody…………………………………………………………… n3 Historicko-sociologický exkurz……………………………………… n4 Co nám o současném kněžství sdělují statistická data……………… n5 Katolické kněžství v ohnisku pokoncilní reflexe…………………… n6 Autentické hlasy……………………………………………………… n6.1 Zaměření a průběh výzkumu……………………………………………. n6.2.1 Celková charakteristika respondentů………………………………… n6.2.2 Základní charakteristiky jednotlivých respondentů…………………… n6.2.3 Poznámky k technickému a formálnímu zajištění rozhovorů…………. n6.3 Analýza výpovědí s ohledem na určující roviny………………………… nZávěr……………………………………………………………………. nSeznam literatury…………………………………………………………. nRejstřík pojmů………………………………………………………….. nPřílohy Význam nadpisů nPodstatný prvek struktury textu – slouží k orientaci nUtváří první dojem z textu nObsahuje klíčová slova textu Kriteria vytváření nadpisů nVýstižně vyjadřuje téma – poselství, které přináší n novou informaci n specifický pohled n nJe srozumitelný - nesmí obsahovat zkratky, n je bez závorek, vsuvek aj. n nUpoutává pozornost - je stručný (ne delší než 1 řádek) n n nVede nás v psaní - určuje hlavní směr textu, n mezititulek vymezuje dílčí téma n Číslování nadpisů n nNázev práce: nJaké jsou možnosti využití lidové písně ve výchově nKapitoly a podkapitoly: n 1 Tvořivé přístupy ve výchově n 1.1 Lidová píseň v pohybové výchově n 1.2 Lidová píseň v dramatické výchově n 1.2.1 Proces generalizace námětu n 1.2.2 Náměty k improvizaci n 2 Píseň jako terapie n nTečky se dělají pouze mezi čísly, ne za čísly. nJestliže je nadpis graficky oddělen (tučným písmem, odsazením, následujícím volným řádkem), tečka se za ním nepíše. Typy nadpisů nTitulky s tematickou informací n - o tom, co bude následovat nNové metody práce na linkách důvěry nEtické problémy práce s nemocnými nNové otázky sociálního poradenství n Typy nadpisů n nZpřesňující titulky – pomlčky, dvojtečky n obecná či poetická charakteristika tématu – konkretizace nLinky důvěry: nové způsoby práce n n Titul a podtitul n podtitul zužuje problematiku titulu n Syndrom vyhoření n Jak vnášet kreativitu do pracovních postupů? n Typy nadpisů n nS citací n stručný citát protagonisty textu (zjednodušit, zachovat smysl) n v titulku je citace bez uvozovek, někdy se předsadí jméno n Milan Machovec: Musíme žít s otázkami n Citace nPřímé citace musí být v průběhu textu uvozovány informací o autorovi. nV textu nemohou následovat dvě přímé citace za sebou bez komentáře autora textu. n nDefinice jsou vždy citacemi! nVšechna uváděná tvrzení jsou buď citacemi, nebo dedukcí z vlastního výzkumu. Tato souvislost musí být v textu patrná. n nUváděné přehledy musí být uvozovány informací, od koho jsou přejaty, a musí být zároveň opatřeny indexem s číslem citace v poznámce pod čarou. n Seznam literatury nLiteratura musí být uváděna podle platné normy pro bibliografické citace. nPořadí: nPŘÍJMENÍ, jméno autora. Název díla : Podnázev. Vydání. Místo vydání: Nakladatel, rok vydání. Název edice a číslo svazku. ISBN. nÚdaje se oddělují zpravidla tečkou. nStředníkem se oddělují jména u knih s více autory. nDvojtečkou se odděluje název díla a podnázev, místo vydání a nakladatel. nPříjmení autora se píše velkým písmem, název díla kurzívou. nNení-li uveden autor, začíná bibliografický údaj názvem díla, případně – Kolektiv autorů. Pokud je u díla více autorů, uvádějí se tři a za poslední jméno se napíše aj. nAkademické tituly se u autorů neuvádějí. nPoložky v soupisu se řadí abecedně, není-li oprávněný důvod řadit je jinak. n Grafická úprava n nČíslování stran průběžně, zpravidla u pravého okraje, nahoře nebo dole. nČíslo stránky se neuvádí na titulní straně, na listu s prohlášením, na listu s poděkováním. Nemusí se uvádět na stránce s celostránkovým obrázkem, grafem nebo tabulkou. Všechny tyto stránky se však do číslování započítávají. n nŘádkování textu se volí tak, aby na stránku připadlo 30 řádek (1,5) n n nKonce stránek neobsahují nsamotný první řádek odstavce nnadpis. n n Před odevzdáním práce n nZkontroluji: nGrafickou úpravu práce – okraje, písmo, mezery mezi slovy, řádkování musí odpovídat požadavkům na odbornou práci. nSprávnost členění práce – řazení jednotlivých částí práce od obsahu až po seznam literatury a přílohy. nJazykovou správnost práce. Povinností studenta je zajistit, aby se opravily všechny chyby. nSprávnost a úplnost v uvádění citací – u přejatých citací, parafrází a citací musí být vždy správným způsobem uveden zdroj. nVnitřní jednotu práce - vše, co je obsahem práce se skutečně vztahuje k jejímu cíli. U každé části je uvedeno, jak se vztahuje k cíli. nDůsledné používání správné a jednotné terminologie - odborné termíny musí být přesně definovány. nBez respektování výše uvedených bodů nemůže být práce přijata nke kontrole a konzultacím! n Nejčastější chyby n nChybí úvody jednotlivých kapitol nChybí členění na odstavce a jednotlivé části nChybí citace a jsou špatně označovány nPráce má nedostatečný nebo jen obecný závěr nGramatické chyby nChybí mezery za tečkami a čárkami nDlouhá, málo srozumitelná souvětí s chybnými tvary slov nNepřesné, frázovité vyjadřování n nDoporučení nText si neustále zálohovat nČíst po sobě vytištěný text nPráci dát přečíst někomu dalšímu