Ø Autor práce si klade za cíl poukázat na legitimitu profesionálně řízené > aktivity dopisování s vězni, jako humanitární a pastorační služby, > podporující > lidskou důstojnost a korespondující s duchem evangelia. > > Přisvědčující argumenty čerpá z pojmové látky specifické pro neteologickou, > světskou etiku, posléze zejména z etiky křesťanské. Dále hojně vychází z > církevních dokumentů, svých zkušeností z praxe v Arcidiecézní charitě Praha > a z > poznatků odborné veřejnosti. > > Dobrou praxi demonstruje při bližším popisu konkrétního projektu „Pomoc > vězňům“, který dopisování již realizuje. Soustředí se na zachycení > problémových > okruhů a rizik vyplývajících z dopisování s vězni, upozorňuje na možnosti, > jak > jim předcházet. V závěru prezentuje nabídku interdisciplinárního zapojení > služby dopisování s vězni do kontextu pastorační práce vězeňských > kaplanů. Ø Ø Ø > > Annotation: > Author aims to refer about legitimacy of a professionally controlled > correspondence with prisoners. It is understood to be a humanitarian and pastoral > service, which supports human dignity and is corresponding with the spirit of > the gospel. > > He draws arguments from the theory specific for > non-theological, profane ethics, also from Christian ethics, from plenty of church documents, from his field experience in > Archdiocese > Caritas Prague and finally from knowledge of several experts. > > One particular programme is demonstrated in a concrete > project called „Help for prisoners", which has already kept up the correspondence. It is focused on problematic spheres and risks of the correspondence with prisoners and it > points out possibilities of prevention. At the end a cross-disciplinary involvement in the correspondence is presented as well as its context with the pastoral work of prison chaplains.