Kompletace práce Položky diplomové práce n nPovinné položky ročníkové práce jsou uvedeny tučně: n nPřední strana desek (nezapočítává se do číslování stran) nTitulní strana (započítává se do číslování stran) nProhlášení o samostatném zpracování práce n Musí obsahovat datum a vlastnoruční podpis nPoděkování nObsah n Zde jsou názvy všech částí práce vyšší než je odstavec, tj. kapitoly, podkapitoly. Údaje o číslech stran musí souhlasit s umístěním příslušného nadpisu v textu. Číslují se pouze organické části práce (pro lepší rozlišení). Úvod a závěr, případně další části se nečíslují. nÚvod nText práce rozčleněný na kapitoly (a podkapitoly) n Každá kapitola má svůj název a číslo a začíná na nové stránce. nZávěr Položky diplomové práce nAnotace n je souhrnem základních informací o práci. Slouží k orientaci o problematice a jejím pojetí v práci. U vědeckých prací se považuje za standard. Má obsahovat: n příjmení a jméno autora, název instituce - kde práce vznikla, název práce, jméno vedoucího práce, počet stran, počet příloh, počet titulů použité literatury a pramenů, klíčová slova, krátkou charakteristiku práce nResumé n cizojazyčné shrnutí základních informací o práci na jedné až čtyřech stranách. Vyjadřuje obsah, zaměření, cíl, pojetí tématu, motivace autora k dílu a hlavní přínos z hlediska dosažených výsledků, nových přístupů k problematice a využitelnost v praxi. nSeznam literatury n Seznam začíná na nové stránce. Zápis se provádí podle platných norem a položky se řadí podle abecedy. nSeznam zkratek nSeznam obrázků, grafů, schémat, tabulek (pokud byly zařazeny do textu) nSeznam příloh (pokud práce obsahuje více příloh) nPřílohy (ukázkové dotazníky, přepisy rozhovorů) n n Obsah n Úvod…………………………………………………………………… n1 Základní východiska………………………………………………….. n1.1 Cíle……………………………………………………………………….. n1.2 Vymezení pojmu kněz……………………………………………………. n1.3 Základní kontext kněžského povolání……………………………………. n2 Výzkumné podloží…………………………………………………… n2.1 Klasifikace zdrojů………………………………………………………… n2.2 Použité metody…………………………………………………………… n3 Historicko-sociologický exkurz……………………………………… n4 Co nám o současném kněžství sdělují statistická data……………… n5 Katolické kněžství v ohnisku pokoncilní reflexe…………………… n6 Autentické hlasy……………………………………………………… n6.1 Zaměření a průběh výzkumu……………………………………………. n6.2.1 Celková charakteristika respondentů………………………………… n6.2.2 Základní charakteristiky jednotlivých respondentů…………………… n6.2.3 Poznámky k technickému a formálnímu zajištění rozhovorů…………. n6.3 Analýza výpovědí s ohledem na určující roviny………………………… nZávěr……………………………………………………………………. nResumé…………………………………………………………………….. nSeznam literatury…………………………………………………………. nRejstřík pojmů………………………………………………………….. nPřílohy Význam nadpisů nPodstatný prvek struktury textu – slouží k orientaci nUtváří první dojem z textu nObsahuje klíčová slova textu Kriteria vytváření nadpisů nVýstižně vyjadřuje téma – poselství, které přináší n novou informaci n specifický pohled n nJe srozumitelný - nesmí obsahovat zkratky, n je bez závorek, vsuvek aj. n nUpoutává pozornost - je stručný (ne delší než 1 řádek) n n nVede nás v psaní - určuje hlavní směr textu, n mezititulek vymezuje dílčí téma n Číslování nadpisů n nNázev práce: Možnosti využití lidové písně ve výchově nKapitoly a podkapitoly: n 1 Tvořivé přístupy ve výchově n 1.1 Lidová píseň v pohybové výchově n 1.2 Lidová píseň v dramatické výchově n 1.2.1 Proces generalizace námětu n 1.2.2 Náměty k improvizaci n 2 Píseň jako terapie n nTečky se dělají pouze mezi čísly, ne za čísly. nJestliže je nadpis graficky oddělen (tučným písmem, odsazením, následujícím volným řádkem), tečka se za ním nepíše. Typy nadpisů nTitulky s tématickou informací n - o tom, co bude následovat nNové metody práce na linkách důvěry nEtické problémy práce s nemocnými nNové otázky sociálního poradenství n nTitulky s rématickou informací - sdělení týkající se klíčového zjištění nČeská společnost stárne nSociální síť má trhliny Typy nadpisů nZpřesňující titulky – pomlčky, dvojtečky n obecná či poetická charakteristika tématu – konkretizace nLinky důvěry: historie a současnost nPodivný ráj – současná čínská fotografie n nS formulační podvojností n titulek získá více dynamiky n když to samé vyjádříme dvěma způsoby (poeticky a věcně) n Bez klobouku bos aneb profil krizového pracovníka Typy nadpisů nTitul a podtitul n podtitul zužuje problematiku titulu n Syndrom vyhoření n Jak vnášet kreativitu do pracovních postupů n nS citací n stručný citát protagonisty textu (zjednodušit, zachovat smysl) n v titulku je citace bez uvozovek, někdy se předsadí jméno n Milan Machovec: Musíme žít s otázkami n Typy nadpisů nVe formě otázky n dodá dynamiku nMuž je hlavou ženy? nPoslední šance pro menšiny? n n nObsahující hru se slovy, parafrázi, paradox nJe pravda, že pravda osvobozuje nMýty o významu mýtů nPomáhat mnoho znamená pomoci málo n Resumé n nStručná a hutná informace o práci cizím jazyce. n nJe třeba stručně formulovat: nCo bylo cílem sepsání práce a komu je práce určena nCo je hlavním problémem, který práce řeší. nZ jakého hlediska, jakým přístupem je řešen hlavní problém. nJaké metody k řešení problému byly použity. nJakých výsledků bylo dosaženo, k jakým závěrům se v práci dospělo. nCo tyto závěry znamenají (pro praxi), jaké nové otázky otevírají. n nKritéria pro hodnocení shrnutí: nSrozumitelnost a logická stavba nStručnost, která vystihuje, co je v práci nové nUcelenost zahrnující všechno podstatné nKultivovanost projevu Seznam literatury nLiteratura musí být uváděna podle platné normy pro bibliografické citace. nPořadí: nPŘÍJMENÍ, jméno autora. Název díla ( : Podnázev). (Překladatel.) Vydání. Místo vydání : Nakladatel, rok vydání. ISBN. nÚdaje se oddělují zpravidla tečkou. nStředníkem se oddělují jména u knih s více autory. nDvojtečkou s mezerami z obou stran se odděluje název díla a podnázev, místo vydání a nakladatel. nPříjmení autora se píše velkým písmem, název díla kurzívou. nNení-li uveden autor, začíná bibliografický údaj názvem díla, případně – Kolektiv autorů. Pokud je u díla více autorů, uvádějí se tři a za poslední jméno se napíše aj. nAkademické tituly se u autorů neuvádějí. nPoložky v soupisu se řadí abecedně, není-li oprávněný důvod řadit je jinak. n Grafická úprava n nČíslování stran průběžně, zpravidla u pravého okraje, nahoře nebo dole. nČíslo stránky se neuvádí na titulní straně, na listu s prohlášením, na listu s poděkováním. Nemusí se uvádět na stránce s celostránkovým obrázkem, grafem nebo tabulkou. Všechny tyto stránky se však do číslování započítávají. n nŘádkování textu se volí tak, aby na stránku připadlo 30 řádek (1,5) n n nKonce stránek neobsahují nsamotný první řádek odstavce nnadpis. n n Před odevzdáním práce nZkontroluji: nGrafickou úpravu práce – okraje, písmo, mezery mezi slovy, řádkování musí odpovídat požadavkům na odbornou práci. nSprávnost členění práce – řazení jednotlivých částí práce od obsahu až po seznam literatury a přílohy. nJazykovou správnost práce. Povinností studenta je zajistit, aby se opravily všechny chyby. Nejprve se zaměřujeme na banální chyby – překlepy, nadbytečné nebo chybějící mezery za slovy a interpunkčními znaménky, gramatické a tvaroslovné chyby. nSprávnost a úplnost v uvádění citací – u přejatých citací, parafrází a citací musí být vždy správným způsobem uveden zdroj, plagiátorství (přejímání bez uvedení zdroje) je považováno za podvod. nVnitřní jednotu práce - vše, co je obsahem práce se skutečně vztahuje k jejímu cíli. V práci se postupuje s interakčním zřetelem, u každé části je uvedeno, jak se vztahuje k cíli. nDůsledné používání správné a jednotné terminologie - odborné termíny musí být přesně vymezeny nBez respektování výše uvedených bodů nemůže být práce přijata nke kontrole a konzultacím! n Nejčastější chyby nChybí titulní list a název práce nChybí úvody jednotlivých kapitol nChybí členění na odstavce a jednotlivé části nChybí citace a jsou špatně označovány nPráce má nedostatečný závěr nGramatické chyby nChybí mezery za tečkami a čárkami nDlouhá, málo srozumitelná souvětí s chybnými tvary slov nNepřesné, frázovité vyjadřování n nDoporučení nText si neustále zálohovat nČíst po sobě vytištěný text nPráci dát přečíst někomu dalšímu