Co jsme se naučili v prvním semestru - postup při řešení problémů - spojování několika zdrojů informací – chlapec nespí, protože je to nakreslené (tužka v puse) a je to také napsané, podle čeho rozeznáme čtverec a obdélník - pole vyhledávání, jeho zúžení, rozšíření - logo, heslo, moto - využívání pomyslných čar - pojmy tvar, velikost, barva, poloha, uchování tvaru a velikosti v mysli při změně polohy - organizace, třídění, proč potřebujeme pořádek, pravidla třídění - práce s cílem - pojmenování pravidel - metoda – jak k cíli dojdeme - čas na práci, odstranění konkurenčního myšlení při práci - hypotéza, hypotetické myšlení, vědecká hypotéza - přesně se vyjadřovat, práce se Slovníkem spisovné češtiny, slovníkem synonym a slovníkem cizích slov - práce s obrazci, se vzorovými obrázky, porovnávání obrazce se vzorem - klíče, vlastní a vnitřní - kontrola výsledků práce - rozdíl mezí složitostí a obtížností - omezit impulzivní řešení - pracovat systematicky, pracovat přesně - instrukce, instrukce explicitní a implicitní - klíčová slova v instrukci - umět instrukci rozumět, co musím a co nemusím udělat? - (zkratky, pravidla vytváření zkratek, využívání zkratek) - práce s chybou, význam chyb, vyvozování chyb, předcházení chybám, u jednoduchých věcí děláme více chyb - nerozeznání malého rozdílu může vést k velké chybě – čas srazu, jedovaté – jedlé houby, ples – pleš, furchtbar - fruchtbar - optické klamy - zvyky - strategie, změna strategie - pojmenování všeobecné, dohodnuté - symetrický, asymetrický obrazec - význam předpon - (křivka, konkávní, konvexní) - je lepší začínat těžším nebo lehčím úkolem? - stanovení priorit při práci - kognitivní mapa – input, elaborace, output