Milé studentky, milí studenti, jak již víte, shodou okolností se můžeme příště v semináři Rozvoj poznávacích funkcí podle R. Feuersteina sejít až 1. listopadu. Do té doby se seminář konat nebude. Slíbila jsem ale, že vám zadám úkol. Prosím, pečlivě si pročtěte všechny instrukce. Pracovat budete se stranou 1B: 1. Stránku si prohlédněte a napište - co vás při prohlížení napadlo obecně, co vás zaujalo, čeho jste si všiml/a - popište vzorové obrazce, máme pro ně všeobecné označení? - jsou na stránce nějaké klíče, co by mohlo být klíčem? - porovnejte složitost a obtížnost strany 1A a 1B - popište strategii, jak byste mohl/a postupovat, použijte přitom hypotetické myšlení 2. Vypracujte stranu 1B 3. Reflektujte, komentujte svou práci - napište vše, co pro vás bylo důležité při spojování bodů, co byste chtěl/a sdělit ostatním - potvrdily se vaše hypotézy - které a proč ano/ne - měnil/a jste strategii? pokud ano, proč a jak - jak jste využil/a klíče - co nového jste se naučil/a Zároveň aplikujte postup při řešení problémů - viz níže. Napište, jak čím jste realizoval/a jeho jednotlivé body. Můžete samozřejmě využít i to, co jste psal/a k bodům výše. Vše zpracujte písemně. Buďte na sebe nároční, snažte se přijít na a vyjádřit co nejvíc věcí. Představuji si, že budete mít okolo dvou stran textu. Hotový úkol vložde do odevzdávárny nejpozději 26. 10. 2010. Pokud jste v minulých hodinách chyběli a některým zadáním nerozumíte, bude nejlepší, když vyhledáte někoho, kdo na hodině byl a poprosíte ho o vysvětlení. Přeji vám hodně radosti při plnění úkolu a těším se na viděnou 1. listopadu. Nakonec příkládám ještě slíbený postup: Co děláme, když řešíme problém 1. stanovíme si cíl – co je vlastně problémem, čeho chci dosáhnout, co chci řešit, co se ode mě očekává 2. shromažďujeme informace – posloucháme, vidíme, čteme, ochutnáváme, ohmatáváme – používáme smysly 3. systematicky vyhledáváme řešení – jaké jsou možnosti řešení, jaká jsou jejich rizika/výhody 4. představíme si řešení, obraz řešení v mysli 5. sestavíme zřetelnou odpověď, řešení – přesně výstižně formulovat, strukturovat, upraveně napsat 6. kontrola Marie Ortová 4006@post.jabok.cz S5101 Rozvoj poznávacích funkcí metodou R.Feuersteina I.