Zásady vytváření MT lekce pro děti 1. Vycházíme ze zásad obecné pedagogiky. · Program musím mít jasný záměr a myšlenku, čemu chceme děti jeho prostřednictvím naučit nebo co chceme rozvíjet · Program musí být různorodý a pestrý, respektující omezenou schopnost soustředěné pozornosti dětí daného věku · Dbáme na prvky rozvíjející fantazii a představivost dětí · Jádro programu zprostředkováváme formou hry · Respektujeme osobnost každého dítěte 2. Průběh lekce · Výchozím bodem lekce je vybraná lidová píseň a její téma. · V rozhovoru s dětmi nejprve přiblížíme téma písně, naladíme představivost. · Téma písně zvolíme jako námět rozehřívací pohybové činnosti. · Pomocí rytmizace (tleskání, dupání, bubnování) si osvojíme slova písně · Ve spojení s vizuálními prostředky (pohybem, kresbou, na metalofonu) přiblížíme a procvičíme melodii písně · Inspirujeme děti k tomu, aby při zpěvu písně prožily také emoce, které písně nese (radost, smutek, zlost, strach, uklidnění, stesk…) · Téma písně zpracujeme prostřednictvím muzikoterapeutické hry formou improvizace či jednoduché dramatizace. · Průběh a pocity spojené s hrou reflektujeme (slovně nebo prostřednictvím výtvarné činnosti)