Slovíčka – Entwicklung der Kinder e Adoleszenz, 0 adolescence e Lallversuche (Pl.) pokusy o žvatlání r Altersgenosse, n vrstevník lebenslang celoživotní, doživotní s Anknüpfen, 0 navazování moralische Werte (Pl.) morální hodnoty atmen dýchat e Nahrung aufnehmen přijímat potravu aufrecht vzpřímený e Nahrung, en potrava, strava, výživa aufrichten sich vzpřímit se, narovnat se e Norm, en norma beruhen auf etw. (4. pád) zakládat se na čem s Organ, e orgán beschränken sich auf etw. (4.pád) omezit se na něco r Prozess, e proces r Egozentrismus, 0 egocentrismus e Pubertät, 0 puberta eigenständig samostatně, samostatný richten etw. nach etw. řídit co čím s Entdecken, 0 objevování s Robben, 0 plazit se po loktech s Entwicklungsspezifikum, ka vývojové specifikum s Rollen, 0 kutálet se, koulet sudy s Erkunden, 0 prozkoumávání s Rollenspiel, e hra s přidělenými rolemi fähig schopný s Säuglingsalter, - kojenecké období e Geburt, en narození, porod r Schnuller, - dudlík s Gedächtnis, se paměť e Schriftsprache, n spisovná, písemná forma jazyka s Geschlechtsmerkmal, e pohlavní znak schulfähig schopen školní docházky s Gleichgewicht halten (u)držet rovnováhu e soziale Interaktion, en sociální interakce s Greifen, 0 uchopení späte Kindheit, 0 dítě staršího školního věku e Grobmotorik, 0 hrubá motorika überprüfen přezkoušet, (z)kontrolovat s Grundschulkind dítě mladšího školního věku urteilen posuzovat s Herz, en srdce verbessern zlepšit in Betracht ziehen vzít v potaz, vzít v úvahu verdauen (s)trávit s Jugendalter, - mládí vorausschauen předvídat s Kleinkind, er malé dítě (do 3. let) e vorgeburtliche Entwicklung, en prenatální stádium e kognitive Fähigkeiten (Pl.) kognitivní schopnosti s Vorschulkind, er dítě předškolního věku e Konzentrierung, en auf etw. (4.pád) soustředění na něco, koncentrace na něco e Wahrnehmung, en vnímání r Kopffüßler, - hlavonožec (dětská kresba) s Wachstum, 0 růst krabbeln lézt e Windel, n plena, plínka r Kreislauf, 0 krevní oběh r Wortschatz, 0 slovní zásoba kriechen lézt (po všech 4) zappeln capat