Zážitková pedagogika – 2025 Rozdělení do skupin: Časy jsou včetně reflexe! Skupina č. 1 – Naty, Bety Pátek večer – téma: seznámení účastníků, prolomení ledů, nastartování skupiny (cca 2 hodiny) Skupina č. 2 – Elizabeth, Bery, Ondra Sobota dopoledne – téma: prohlubování vztahů ve skupině, rozvíjení týmové spolupráce, řešení problému, procvičování komunikace – (cca 3 hodiny) Skupina – Anička, Ivan Sobota odpoledne 1 – téma: rozvíjení fyzických schopností člověka, rozvoj spolupráce, outdoor – (cca 2 hodiny) Skupina č. 4 – Bára, Tom Sobota odpoledne 2 – téma: rozvoj komunikačních dovedností, schopnost obhájit svůj názor, etická dilemata, diskuzní aktivita (cca 2 hodiny) Skupina č. 5 – Bára, Anežka Sobota večer – téma: pobavení, zábava, hra rolí, málo strukturovaná aktivita... (cca 3 hodiny) Osnova písemné přípravy programu na příští víkend: 1. Definice cílové skupiny 2. Konkretizace tématu 3. Stanovení konkrétního pedagogického cíle – čeho chcete danou aktivitou dosáhnout, co se účastníci naučí, dovědí, zažijí, uvědomí si, popíší ... Správná formulace, co nejvíce konkrétní… 4. Popis herního principu vaší aktivity/aktivit – co se musí v aktivitě stát, aby mohl být naplněn cíl, jaká je podstata aktivity... 5. Popis aktivity – přesný popis jak bude aktivita probíhat. Jak ji uvedete. Jaká pravidla budete říkat účastníkům..., například podobně, jak jsou hry uváděné v literatuře. Zkrátka, aby z toho bylo jasné, jaký bude průběh hry, jak ji uvedete, jakou motivaci použijete, jaká pravidla řeknete, klidně i co bude který instruktor dělat… Zkuste vyznačit, označit nebo popsat místa, která považujete ve vašem programu za potencionálně nebezpečná, že by mohla být pro účastníky náročná, mohlo by to způsobit nějakou nepohodu a stálo by za to věnovat těmto momentům přípravu tzv. „krizového řízení“. 6. Seznam materiálu, který budete potřebovat na danou aktivitu – přesný seznam 7. Použité zdroje a literatura (pokud budete čerpat jenom z vlastní zkušenosti, tak nemusíte uvádět literaturu, ale můžete napsat, kde jste se s danou aktivitou setkali). 8. Popis reflexe: jakou formou bude reflexe probíhat, 2 – 3 otázky, kterými reflexi zahájíte, základní struktura, použitá technika U hry (her) a reflexe prosím napište i časovou dotaci, kterou tomu chcete věnovat (může být odhad, pokud nemáte s danou aktivitou zkušenosti). Deadline na přípravy 22.04.2025