Milí studenti, Vaším úkolem bude shlédnout a zreflektovat čtyři videa týkající se muzikoterapie s dětmi, a poté si přečíst a charakterizovat tři krátké články o muzikoterapii z webových stránek dle vlastního výběru. V prvním videu se podívejte na to, jak je možné v rámci muzikoterapie podpořit vývoj úplně malých dětí do tří let. Podívejte se na video na tomto odkazu: https://www.facebook.com/watch/?v=10156610470024046 Trvá jen necelých deset minut, ale je v něm řečeno mnoho důležitého. Podívejte se na něj tedy i opakovaně a poté prosím odpovězte na následující otázky: 1. Co všechno je cílem podpůrné vývojové muzikoterapie u dětí do tří let – uveďte alespoň pět skutečností, které jsou ve videu uvedeny. 2. Jaké konkrétní účinky u těchto dětí muzikoterapické působení může mít – uveďte alespoň pět skutečností, které jsou ve videu uvedeny. Druhé a třetí video se týká muzikoterapie pro mateřské školy. Podívejte se na každou ukázku několikrát (alespoň dvakrát) a zapisujte si, co vše vám z pozorování vyplývá pro muzikoterapii s dětmi jako důležité. Konkrétně pak z tohoto pozorování v úkolu napište: 1. Alespoň 5 skutečností, na které by měl muzikoterapeut při přípravě programu pamatovat. 2. Alespoň 5 věcí, které musí muzikoterapeut zvládnout, když program vede. Zde jsou odkazy: Muzikoterapie MŠ Kozolupy https://www.youtube.com/watch?v=qJDAckWxcE4 Muzikoterapie MŠ Bohumín https://www.youtube.com/watch?v=prf0OGgv4PM Ve čtvrtém videu se jedná o perfektní ukázku z muzikoterapie na základní škole v Bronxu. I když se odehrává v angličtině, předpokládám, že je natolik jednoduchá a vypovídající, že budete všichni rozumět. Hlavním aktérem je zde americký operní pěvec, kontratenor Anthony Roth Costanzo. Kontratenor je označení pro mužský hlas zpívající technikou, která umožňuje zpívat výšky obvyklé pro ženský hlas. Nahrávku naleznete zde: https://www.youtube.com/watch?v=jVsVHSzv0og Po shlédnutí mi prosím napište: 1. Jak Anthony Roth Constanzo při lekci muzikoterapie postupuje – popište jeho jednotlivé kroky. 2. Jak se proměňovaly reakce dětí – jaké emoce postupně zažívaly. Poslední část úkolu bude teoretická, ale jednoduchá. Podívejte se na následující odkaz na blog, na kterém naleznete přibližně 50 krátkých článků o muzikoterapii: https://omuzikoterapii.cz/blog/ Projděte si celý seznam, přečtěte si alespoň tři, které vás zaujmou, a ke každému napište: 1. Název a článku. 2. Čím vás zaujal. 3. Alespoň dvě myšlenky, které byste si chtěli z článku zapamatovat. Všechny části úkolu v jednom souboru prosím vložte do 30. března na IS, do odevzdávárny předmětu Metody muzikoterapie s názvem: „E úkol kombinovaní studenti“. Pracujte prosím každý samostatně. Těším se na počtení a zdravím Jana Zajícová