SURDOPEDIE úkol č. 3 Podívejte se na tento díl TKN z 20.2.2019 https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096066178-televizni-klub-neslysicich/219562221800002/ Napište, s jakými pohledy na inkluzi dětí s vadou sluchu souhlasíte a s jakými ne, případně zaznamenejte své další postřehy. 1. Pravidlo 1 – 3 – 6 znamená: V 1 měsíci screening, ve 3 měsících objektivní vyšetření, v 6 měsících sluchadla V 1 měsíci screening, ve 3 měsících sluchadla, v 6 měsících raná péče V 1 měsíci diagnóza, ve 3 měsících sluchadla, v 6 měsících raná péče 2. Kostní sluchadlo pracuje na principu: A. Převedení zvukové vlny na vibrace B. Zesílení zvuku nad 60 dB 3. Přiřaďte k sobě typ sluchové vady a nejvhodnější kompenzační pomůcku: A. Velká převodní vada sluchu a. kochleární implantát B. Percepční nedoslýchavost b. sluchadla C. Těžká percepční vada sluchu c. kostní sluchadlo BAHA 4. Jak dlouho by dítě před kochleární implantací mělo celodenně nosit sluchadla? A. Cca 6 týdnů B. Cca 6 měsíců C. Cca 2 roky 5. Dostat kochleární implantát co nejrychleji by měli především: A. Lidé, kteří náhle ohluchli B. Neslyšící děti do 1 roku věku 6. Které z následujících bodů jsou nezbytnými nebo velmi častými důsledky závažného sluchového postižení u dětí (lze vybrat více možností): A. Opožděný vývoj mluvené řeči B. Nepřesná výslovnost C. Kognitivní opoždění D. Sociální opoždění E. Funkční analfabetismus 7. Dítě s velmi těžkou vadou sluchu a kvalitní kompenzací je z hlediska vzdělávacích potřeb spíše: A. Neslyšící B. Sluchově postižené C. neslyšící 8. Popište v bodech optimální komunikační vývoj malého dítěte s těžkou vadou sluchu a slyšícími rodiči 9. Popište v bodech optimální komunikační vývoj malého dítěte s těžkou vadou sluchu a Neslyšícími rodiči 10. Kdo byl průkopníkem používání znakového jazyka ve vzdělávání neslyšících?____________ 11. Jak se jmenuje nejznámější světová univerzita pro lidi s postižením sluchu?______________ 12. Milánský kongres v září 1880 rozhodl, že neslyšící mají být vzděláváni primárně: A. Orálně B. Ve znakovém jazyce C. Kombinací obou těchto metod 13. Pro které děti se sluchovým postižením není vhodná inkluze? 14. Do audiogramu zakreslete ztrátu vpravo 80-90-110-90 dB dB, vlevo 90-100-120-120 dB Které z uší z tohoto audiogramu slyší lépe? Slyší některé z těchto uší bez sluchadel šepot? Které? Slyší některé z uší běžnou mluvenou řeč? Které? Jaký typ kompenzace byste tomuto člověku doporučili? A. Kochleární implantát oboustranně B. Dvě sluchadla C. Žádná kompenzace není potřeba D. Jedno sluchadlo E. Kochleární implantát jednostranně F. Kombinaci sluchadlo a kochleární implantát