První část úkolu se týká osob s mentálním postižením. První video naleznete pod tímto odkazem: https://www.youtube.com/watch?v=OEegYo-fYH8 Po jeho shlédnutí odpovězte na následující otázky k prvnímu videu: * Jaké cíle si klade muzikoterapie s těmito osobami? * Popište alespoň tři skutečnosti, které vás zaujaly a čeho konkrétního jste si všimli na reakcích lidí s mentálním postižením při jednotlivých aktivitách. I v dalších videích zůstaneme ještě u práce s lidmi s mentálním a kombinovaným postižením, díky které můžete z muzikoterapie hodně pochopit. Podívejte se na videa za těmito odkazy: Rozhovor s muzikoterapeutem Matějem Lipským https://www.youtube.com/watch?v=rWi9gu4RJ6E 1. a 2. Evropský den muzikoterapie v Tloskově https://www.youtube.com/watch?v=RbqjDefW4Ao https://www.youtube.com/watch?v=JiXfa96_-kI A poté co možná nejpřesněji odpovězte na tyto otázky k těmto třem videím: * Na co konkrétně je zaměřena muzikoterapie v Centru sociálních služeb Tloskov? * Co tento způsob muzikoterapie klientům Tloskova přináší? Druhá část úkolu se týká muzikoterapie (nejen) pro seniory. Aktivity, které ve videu budou představeny, jsou vhodné pro nejrůznější skupiny osob, nejen seniory. Všimejte si prosím způsobu práce terpeuta, totiž toho, jak aktivity seniorům vysvětluje a jak probíhá jejich reflexe. Neméně důležitý je také průvodní komentář muzikoterapeuta. Podívejte se tedy pečlivě na video pod tímto odkazem: https://www.youtube.com/watch?v=EoCc9VfVZkk&t=66s Potom popište alespoň 8 aktivit, které jsou ve videu se seniory praktikovány a u každé uveďte, co je podle vašeho názoru jejím cílem. Vypracovaný úkol prosím odevzdejte do odevzdárny předmětu Metody muzikoterapie s názvem: Kombinovaní úkol II. semestr, a to do 28. února. POZOR! Pro ty, kteří byli omluveni z účasti na semináři 24. nebo 26. ledna a chtějí získat zápočet, je zde ještě rozšířená část úkolu: Velmi důležitou součástí muzikoterapeutické práce je vytváření cílených rituálů. Abyste měli konkrétnější představu, jak lze rituály v muzikoterapii vytvářet a praktikovat, podívajte se na bakalářskou práci Martiny Markové s názvem: Zpívané rituály v mateřské škole. Odkaz zde: https://theses.cz/id/px0l4a/11366458 Prostudujte si především str. 21 – 38, tedy od kapitoly 1.2 Rituály a následně celou praktickou část práce. Poté bude vaším úkolem: 1) Formulovat alespoň 8 konkrétních důvodů, proč je dobré právě ve školce zpívané rituály praktikovat. Jsou v této části práce minimálně na dvou místech velmi dobře popsané. 2) Uvést, s čím je dobré zpívané rituály spojovat. 3) Popsat všech 14 konkrétních situací, pro které autorka zpívané rituály ve školce nabízí