Podmínky splnění předmětu 1. Tvorba hmatového příběhu – konzultujte mailem. 2. Jaká jsou specifika hry nevidomého dítěte – napište mailem na základě četby knihy Rosteme hrou (v knihovně JABOKu), min. 1500 znaků. 3. Úspěšné složení zkoušky ve formě písemného testu nebo ústního online zkoušení – teprve po dokončení a odevzdání předchozích dvou bodů. Nevypisuji žádný společný termín, každý student mailem požádá o svůj termín, budu se snažit maximálně vyhovět. Co bude v testu: • pojmy ze slovníčku, vč. lat. a řec. výrazů • základní popis zrakového vnímání • podstata zrak. vad, cizí výraz pro vadu: krátkozrakost, dalekozrakost, astigmatismus, šedý zákal, zelený zákal, barvoslepost, šeroslepost, CVI, retinopatie, tupozrakost, šilhavost • zásady správného průvodcování nevidomého • osobnosti, přínos (max. 1 větou) + přibližná doba, kdy žili: Haüy, Klar, Deyl, Braille, Picht, Macan • instituce (max. 1 větou náplň činnosti) – SONS, střediska rané péče, KTN, ORBIS TACTUS, ARPDNS, Tyfloservis, PRRSND, SONS • co je ŠPZ, náplň práce SPC pro žáky se ZP, vyhláška 27/2016 a dva závazné dokumenty (Zpráva a Doporučení), školský zákon 561/2004, co jsou to PO, IVP, PLPP, SVP, SPU, SPCH • vyjmenovat speciální školy pro žáky se ZP v Praze • přečíst jednu větu v Braillově písmu (bude k dispozici tabulka s abecedou)