Metody muzikoterapie 2021 Jméno: 1. Jmenujte čtyři základní metody muzikoterapie a) b) c) d) 2. Uveďte, jaký je rozdíl mezi léčebnou a edukační muzikoterapií: ... 3. Jmenujte alespoň tři skutečnosti, kterými se odlišuje muzikoterapie od hudební pedagogiky a) b) c) 4. Napište, jaké čtyři základní fáze by měla mít každá MT lekce: a) b) c) d) 5. Jak zní sedm pravidel pro práci a sdílení muzikoterapeutické skupině: a) b) c) d) e) f) g) 6. Definujte co nejpřesněji, co je muzikoterapeutická improvizace: ... 7. Doplňte, k čemu se využívá muzikoterapie ve speciální pedagogice: a) k léčbě vad řeči b) c) d) e) 8. Doplňte, na jaké skutečnosti může být zaměřená muzikoterapeutická improvizace: a) na nastartování nějakého procesu – např. k získání vzájemné důvěry b) c) d) 9. Doplňte, co nám umožňuje improvizovaný dialog prostřednictvím hudebních nástrojů: a) lépe vnímat partnera dialogu b) c) 10. Doplňte, co všechno poskytuje člověku společný zpěv písní, tedy vokální interpretace: a) poskytuje anonymitu projevu b) c) d) 11. Doplňte, v čem pomáhají klientům společná hudební vystoupení před publikem: a) pomáhá posilovat vlastní disciplínu b) c) d) 12. Napište, co by měla obsahovat tzv. kontaktní píseň, vhodná např. na začátek setkání: a) b) c) d) 13. Doplňte, jakými způsoby může klient při poslechu hudby vyjadřovat, co prožívá a) slovně, prostřednictvím volných asociací b) c) d) 14. Doplňte pravidla důležitá pro poslech s relaxací a imaginací: a) na začátku upozornit, že je možné aktivitu přerušit, pokud je nepříjemná b) c) d) e) 15. Napište, pro koho je relaxace s imaginací při poslechu hudby nevhodná: a) b) c) d) 16. Napište, kde všude a jak lze v muzikoterapii využít toho, že hudba působí přímo na mozková centra pro pohyb: ... 17. Některé skladby nám symbolizují určité životní etapy. Napište, kde a jak toho lze v muzikoterapii využít: ... 18. Doplňte, jaké základní složky hudby při poslechu vnímáme: a) harmonii b) c) d) e)