Milí studenti! Pro inspiraci k vypracování úkolu se nejprve podívejte na krátkou ukázku muzikoterapie s dětmi zde: https://www.youtube.com/watch?v=prf0OGgv4PM Váš dnešní úkol k získání zápočtu z Metod muzikoterapie ve 2. semestru se skládá ze 3 částí: 1. část úkolu Se studenty denního studia jsme vytvořili Manuál pro muzikoterapii s dětmi, který naleznete ve studijních materiálech předmětu. Tento Manuál by ovšem mohl po určitých úpravách sloužit pro práci s jakoukoliv cílovou skupinou muzikoterapie. Vaším úkolem bude právě takovou úpravu provést. To znamená: u každého bodu tohoto Manuálu zvažte, zda se může týkat všech cílových skupin (seniorů, lidí s mentálním postižením, dospívajících apod) a v tom případě jej přeformulujte, aby i vyjádření sedělo pro všechny cílové skupiny. Pokud se podle vašeho názoru daný bod netýká všech cílových skupin, ale jen dětí, napište k němu – týká se pouze dětí. 2. část úkolu: Vytvořte předlohu pro jednu konkrétní aktivitu s dětmi, a to: Muzikoterapeutickou pohádku. Nejprve písemně převyprávějte nějakou jednodušší pohádku – například Karkulku, O Budulínkovi, Perníkovou chaloupku a podobně. Můžete si pohádku i vymyslet, ale důležité je, aby to byla pohádka se šťastným koncem. Až budete mít pohádku napsanou, vyhledejte v ní místa, která se hodí pro vyjádření emocí či nálad, které jsou v ději pohádky obsžené. Jsou to místa, kde je vhodné při vyprávění děj zastavit a vyzvat děti ke krátké improvizaci na dané téma prostřednictvím hudebních nástrojů i vlastních hlasů. Toto místo tedy v textu označte a vložte sem větu vyzývající děti k improvizaci. Uvedu malý příklad: „... Karkulka se vydala na cestu a vesele si vykračovala. Nyní budeme hrát, jak je Karkulka veselá... Byl trochu vítr a les krásně šumněl. Teď budeme chvíli hrát krásné a tiché šumění lesa....“ Chtěla bych, abyste v pohádce takových míst k improvizaci výše uvedeným způsobem zapsali alespoň sedm. Cílem této aktivity je umožnit dětem skrze příběh vyjádřit a prožít různé emoce a nálady. To je pro vývoj emoční inteligence dětí nesmírně cenné. 3. část úkolu: Ve studijních materiálech je umístěn Test MT 2021. Tento test si stáhněte a vyplňte. Nápovědu k němu naleznete v prezentacích, které jsou též ve studijních materiálech: Muzikoterapie úvod Vnímáme hudbu Techniky improvizace Techniky interpretace Techniky kompozice a poslechu Ty to tři části úkolu spojte prosím do jednoho souboru, který pod svým jménem umístíte do odevzdávárny s názvem: Kombinované studium 2. semestr, a to do pátku 19. února 2021.