Milí studenti, reflexe opery Rusalka pro leckteré nebyla snadným úkolem, ale z velké většiny vašich odpovědí bylo znát, že to pro vás byla práce inspirativní. Zde je alespoň malá ukázka zajímavých odpovědí na poslední otázku: Nejvíce mě zasáhla část, kdy se Vodník přetahoval s Rusalkou o pásku. To, jak páska symbolizovala pouto mezi nimi, které se trhá, mi přišlo geniální. Cítila jsem, jak beznadějná situace to je; když člověk ví, že o někoho přichází. V této části mě zaujala i hudba – z melodie při naléhání Rusalky byla cítit velká energie a vášeň. Největší dojem, mám z části, při které čarodějnice dělá z Rusalky člověka, jak pak jí vezme hlas, bylo to krásně a hrozně zajímavě vidět, jak jí vytáhla kus látky z úst. Pro mě to bylo opravdu, moc pěkně zpracovaný. Líbilo se mi, jak pak jí jedna z žínek potřela ústa. Bylo to zajímavé až strašidelné. Při této scéně jsem asi nejvíce porozuměla všemu. Moje nejoblíbenější část je když se Rusalka na chvíli objeví nad vodou a hovoří s měsícem. Je to asi jedna z nejznámějších částí Rusalky podle mě. Ve mně vyvolala pocit naděje. Dnes u opery ještě zůstaneme. Mám pro vás k shlédnutí a reflexi ještě dvě skvělé ukázky. V prvním videu se jedná o perfektní ukázku z muzikoterapie na základní škole v Bronxu. I když se odehrává v angličtině, předpokládám, že je natolik jednoduchá a vypovídající, že budete všichni rozumět. Hlavním aktérem je zde americký operní pěvec, kontratenor Anthony Roth Costanzo. Kontratenor je označení pro mužský hlas zpívající technikou, která umožňuje zpívat výšky obvyklé pro ženský hlas. Nahrávku naleznete zde: https://www.youtube.com/watch?v=jVsVHSzv0og Po shlédnutí mi prosím napište: 1. Jak Anthony Roth Constanzo při lekci muzikoterapie postupuje – popište jeho jednotlivé kroky. 2. Jak se proměňovaly reakce dětí – jaké emoce postupně zažívaly. Druhé video ukazuje, jak účinné je propojení hudby s pohybem. Ron Myles tančí skladbu současného hudebního skladatele Philipa Glasse „Liquid days“ /dá se přeložit jako „Tekuté dny“. Zpívá opět Anthony Roth Costanzo. Nahrávku naleznete zde: https://www.youtube.com/watch?v=l2WsCpkLUqM Po shlédnutí mi prosím napište: 1. Co se podle vás pokoušel tanečník vyjádřit – jaké pro něj vlastně „Tekuté dny“ jsou. 2. V jaké životní situaci by mohlo člověku shlédnutí takového videa pomoci, a k čemu. Úkol pak prosím uložte do odevzdávárny s názvem Opera nejpozději v pondělí 19. dubna.