Milí studenti, minule jsme se věnovali poslechu hudby J.S. Bacha a spojili jsme jej s tzv. Projektivním kreslením při hudbě – projikovali jsme své pocity z této hudby v kresbě prostřednictvím čar, tvarů a barev. Za vaše obrazy děkuji a zvláště děkuji těm, kteří ke kresbě připojili také svůj komentář. Dnes k poslechu J.S. Bacha (1685 – 1750) přidáme ještě poslech druhého velikána hudby, totiž W.A.Mozarta (1756 – 1791), jehož hudba z období klasicismu má poněkud jiný charakter, než Bachova hudba z období baroka. Hudba obou těchto skladatelů je v muzikoterapii s úspěchem využívána. Může dobře sloužit jak k relaxaci, tak k aktivizaci člověka, záleží na tom, co z bohaté tvorby obou autorů k poslechu vybereme. Budeme dnes pokračovat v projektivním poslechu jejich hudby, ale nebudeme jej spojovat s kreslením jako minule, ale s volnými asociacemi. Co tedy bude vaším úkolem: 1. Zapsat asociace k Bachově hudbě Nejprve se zaposloucháte do hudby J.S. Bacha na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=6JQm5aSjX6g&t=590s Necháte ji na sebe působit alespoň 10 minut (3 skladby) a budete si při jejím poslechu zapisovat vše, co se vám bude v mysli vybavovat. Mohou to být vzpomínky, představy, pocity... A to v délce alespoň 800 znaků vč. mezer. 2. Zapsat asociace k Mozartově hudbě Poté se stejným způsobem zaposloucháte do hudby W. A. Mozarta na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=7JmprpRIsEY Necháte ji na sebe působit alespoň 10 minut (3 skladby) a budete si při jejím poslechu zapisovat vše, , co se vám bude v mysli vybavovat. Mohou to být vzpomínky, představy, pocity... A to v délce alespoň 800 znaků vč. mezer. 3. Porovnat svoje prožitky a pocity z poslechu hudby obou autorů Na závěr popište, v čem je hudba každého autora jedinečná, jakou náladu a jakou energii v sobě nese a podle čeho byste ji poznali. Tyto tři části dnešního úkolu pak prosím uložte do odevzdávárny s názvem Asociace při poslechu nejpozději v pondělí 29. března.