Domácí příprava: na setkání ZRPP 6.5.2019 Tématické okruhy: 1. Pedagogický cíl: Móňa, Jana, Kája / Dorotka, Monika Připravit si zacílený programu pro určitou cílovou skupinu. Definování si cílové skupiny – popis charakteristiky. Definování si vstupních informací. Tématu akce. Konkrétní ped. cíl + návrh programu. + jeho praktické vyzkoušení ostatními. Skupina zná ped. cíl aktivity předem. – cca na max. 20 minut. 2. Reflexe: Marie, Petra / Lenka, Anita / Terka , Lucka Připravit si krátkou aktivitu. Navrhnout reflexi (cílenou). Skupina si zahraje tu hru – proběhne reflexe. Skupina nezná cíl aktivity předem. - cca 20 min. 3. Facilitace: Matěj, Lada Připravit krátké (cca 20 minut) facilitované setkání na řešení konkrétního problému. Připravit si popis problému, popis rolí zúčastněných osob. Provedení rychlé ukázky facilitování procesu řešení (diskuze). Jasné použití konkrétní techniky či metody. Zpětná vazba: Nebylo to až tak nové, facilitace byla nová, zajímavá, bavilo mě to. Facilitace mě zaujala, člověk se musí připravit, aby ty věci fungovali. Když chceš dělat věci pořádně, tak je potřeba něco o tom vědět, aby to mělo nějakou formu. Inspirace pro držení struktury – často jsme dělali improvizace, je potřeba, aby ty aktivity nebyli samoúčelné. Struktura je důležitá. Bylo zajímavé vidět reflexi z druhé strany. Naučila jsem se přijímat zpětnou vazbu. Doplnění k zážitkovce – více do detailu. Setkání se zážitkovkou – jak funguje všeobecně. Nudná pavěda – teoretické rozebírání nemá takový dopad, jako si to zažít. Pomohlo mi v práci stanovení si cíle. Jsem ráda, že mohu využít principy facilitace při vedení táborových porad.