Mezioborový přístup v SP (LS 2017, DS) Cíl: Rozvíjet dovednost využívat poznatky z různých vědních oborů a studijních předmětů k interdisciplinárnímu řešení problémových sociálních situací a aplikovat je na příkladech z praxe Metody práce : semináře s diskusí, práce ve skupinách, zpracování a prezentace případové studie, , konzultace Témata seminářů : a) Definice, pojetí a cíle sociální práce, aplikace mezioborových souvislostí v praxi sociální práce, legislativní opory, etické kodexy b) Meziobor. spolupráce v rámci týmu, klíčový pracovník, case management, meziobor. spolupráce mezi organizacemi, práce se sítěmi, případová konference, komunitní plánování c) Příprava a prezentace praktických témat ve skupinách d) Vyhodnocení Realizace : Semináře s diskusí na dané téma (ad a),b),d)) řídí vyučující. Práce ve skupinách (ad c) : · Studenti DS se rozdělí do 5 skupin · Každý student zpracuje (písemně) případovou studii , příklad z praxe, na základě zkušenosti z blokové praxe, kde prokáže zda a jak byl (nebo lze) při řešení situace klienta využit mezioborový přístup · Případovou studii bude student používat jako podklad pro práci ve skupině a zároveň 1 výtisk odevzdá vyučujícímu. · Každý student skupině v představí případovou studii zpracovanou na základě zkušenosti z blokové praxe · Každá skupina si z prezentovaných kazuistik zvolí a odůvodní téma, které zpracuje společně · Zvolené téma bude na konkrétní situaci ilustrovat aplikaci mezioborového řešení · Každá skupina bude při zpracovávání tématu absolvovat dvě konzultace s vyučujícími v daném termínu. · Každá skupina bude prezentovat své téma v rámci semináře v daném termínu. · Na prezentaci navazuje diskuse k problematice, její součástí je také vyhodnocení způsobu prezentace a reflexe práce ve skupině · Seminářů a prezentací se účastní všichni studenti (viz harmonogram Vyhodnocení (ad d) - diskuse studenti a vyučující Ukončení : zápočet Podmínky ukončení : Případová na základě zkušeností z blokové praxe účast na seminářích a prezentacích, tolerance 1 absence aktivní zapojení do práce skupiny, účast všech členů skupiny na konzultaci a při prezentaci kazuistik.