Práce v komunitě se zvláštním zřetelem na práci s mládeží - zpětná vazba Dobrý den, jsme rádi, že jste se rozhodli absolvovat kurz, který pro Jabok připravila Proxima Sociale o.p.s. Chtěli bychom vás poprosit o odpověď na několik otázek, které nám pomohou zjistit, čím byl pro vás byl kurz užitečný a případně jej vylepšit, bude-li příležitost. Ohlédnutí za obsahem kurzu Blok Lektor 3.2. Principy komunitní práce - používané definice, principy komunitní práce - zákonné ukotvení, historie a vývoj komunitní práce, komunitní plánování - vysvětlení významu/přínosů spolupráce (obec, poskytovatelé, ostatní aktéři …) Renata Baxová Martina Macurová 17.2. Proxima Sociale a její cesta do komunity - historie Proximy od začátku dodnes, včetně souvislostí - představení současného modelu služeb - řízení a financování komunitního centra sociálních služeb Ivo Kačaba 24.2. Výchovně vzdělávací programy se zaměřením na prevence - představení preventivního programu – cíle a nástroje - spolupráce s klíčovými hráči v komunitě, praktická ukázka - význam služby/dopad na komunitu David Holý Alžběta Černochová 9.3. Služby pro děti a mládež - představení služeb pro mladistvé (NZDM, terénní práce) - specifika současného prostředí a cílové skupiny - potřebné dovednosti/předpoklady pracovníků - význam služby/dopad na komunitu Jarka Janíčková Radek Skřivan 16.3. Komunitní plánování - význam, strategie a proces komunitního plánování - obec, poskytovatelé a další aktéři jako partneři pro rozvoj komunity (spolky, sportovní oddíly, školy, ostatní poskytovatelé…) - komunitní plánování v realitě Renata Baxová Martina Macurová 13.4. Práce s mládeží v terénu - metody práce v terénu, monitoring - prvokontakty - význam terénů pro prevenci kriminality a bezpečnost v komunitě - kazuistiky, potřebné dovednosti/předpoklady pracovníků Eliška Suchánková Petra Vrajová 20.4. Práce s mládeží v klubech - metody práce v klubu - význam NZDM a pro prevenci kriminality a bezpečnost v komunitě - kazuistiky Eva Kašáková Vláďa Kácha 4.5. Komunitní akce jako nástroj prevence - komunitní akce – představení mladých lidí z NDZM v jiném světle, prevence kriminality - cíle a plánování komunitních akcí (fáze) - zapojování veřejnosti, konkrétní příklady akcí – legály, street fočus.. Alice Egertová Tereza Mašitová 11.5. Monitoring jako zdroj informací o komunitě - využití informací z terénu – analýzy, dobrá praxe - celková rekapitulace kurzu Renata Baxová Radek Skřivan 1. Jak hodnotíte celkový přínos kurzu pro Vás (hodnoťte jako ve škole – 1 nejlepší, 5 nejhorší) 1 2 3 4 5 2. Co bylo pro Vás nejvíce užitečné/přínosné/zajímavé a proč? Uveďte, prosím, konkrétně. 3. Co bylo pro Vás nejméně užitečné/přínosné/zajímavé a proč? Uveďte, prosím, konkrétně. 4. Jak hodnotíte lektory? a) Celkový dojem (hodnoťte jako ve škole – 1 nejlepší, 5 nejhorší) 1 2 3 4 5 b) Zde prosíme o stručné zhodnocení, konkrétní postřehy k jednotlivým lektorům … 5. Co byste navrhoval/a změnit/doplnit/vypustit? 6. Doporučil/a byste kurz kolegům? Odpověď zakroužkujte? ano ne a) Ať už je vaše odpověď ano nebo ne, uveďte, prosím, stručně proč. Děkujeme za vaše odpovědi.