ROZHOVOR S DÍTĚTEM,SLYŠENÍ DÍTĚTE A ZJIŠŤOVÁNÍ JEHO NÁZORU

Místo – posluchárna č. 7.

Citát „historie dětství je noční můra, ze které jsme se právě začali probouzet“ [deMause 1995:
1][1]

Tento čas se pokusíme věnovat vymezení nejčastěji frekventovaných pojmů, které se dotýkají dětství,
dětí a práce pomáhající profese s nimi.

Začneme pohledem do psychohistorie, zmíníme se o tom, co se skrývá pod pojmem Paedocide.

Tím pádem se pokusíme charakterizovat různé přístupy k pojetí dětství a zejména se soustředíme na
proměny konceptů dětství od 2. poloviny  20. století.

Také se setkáme s otázkami pohledu na dítě s úhlu pojmů jako jsou :

a)     Mizející dětství

b)     Dítě jako opora

c)      Kralující dětství

Jak najít cestu do 13 komnaty dětské duše? Cesty jsou různé, pokusíme se zmapovat základní
terapeutické postupy s odkazem na příslušné prameny.

________________________________

[1] deMause, L. 1995. “The Evolution of Childhood” in: deMause, L. eds. The History of Childhood.
Northvale, New Jersey, London: Jason Aronson Inc.